Wpis z mikrobloga

Wczoraj były proste wyrażenia, dziś już są pełne wyrażenia, zmienne i funkcje! Kolejne w kolejce są: kontrola sterowania (warunki, loopy), typy/klasy.

Na razie nie ma type-checków, bo do kompilacji typów w kompilatorze PST->JS jeszcze nie doszedłem, więc można spokojnie dzielić inta przez stringa ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#intuicio #gamedev #nieprogramowanie #javascript
PsichiX - Wczoraj były proste wyrażenia, dziś już są pełne wyrażenia, zmienne i funkc...

źródło: comment_khhO1yTF44Z8I7z0OooWRzSIRMGtA3ye.jpg

Pobierz
  • 6
@larvaexotech: mój język programowania, ale JS to target jeden z wielu (akurat zaczynam od JSa, bo chcę mieć na początek jakiś webowy target) - po JSie będą kolejno: ISC (kod assemblera VMki), C#, C++, Java i Python (a na koniec, albo i wcześniej zrobi się do LLVM).
Aktualnie działa pełna kompilacja języka do struktury pośredniej, umożliwiającej kompilację do innych platform przez kompilatory zewnętrzne - cel tego języka programowania jest prosty: zdominować
@PsichiX: hmm to chyba prościej było by do samego llvm kompilować, bo wtedy otwiera Ci się cała masa potencjalnych targetów.

natomiast do gamedev to masz C++ który obsłuży Ci wszystkie platformy (Win, MacOS, Linux, Playstation, XBox, IPhone, Android itp) a jak Ci brakuje to możesz jeszcze Emscriptenem sobie do JSa przekompilować.

A jeśli tworzysz proste gierki (indie) to najlepszy jest wg. mnie JS - w przeglądarce odpalisz natywnie, na komputerach osobistych