Wpis z mikrobloga

Czuczman w Radiu Gdańsk: Stocznie w Polsce mają się świetnie!

(...) - Odbudowa przemysłu stoczniowego to niepoprawne wyrażenie - mówił w trakcie rozmowy w Radiu Gdańsk Jerzy Czuczman. Jego zdaniem produkcja w ostatnich latach wzrosła 4-krotnie, a jednostki budowane w polskich stoczniach są najbardziej zaawansowanymi technologicznie produktami spośród wszystkich wytworów krajowego przemysłu.

Gość Radia Gdańsk w rozmowie z Jackiem Naliwajkiem mówił, że warto porównać się do takich krajów jak Hiszpania, Niemcy czy Holandia. Polska stocznia w przetargach nie wygrywa najniższą ceną tylko tym, że robimy bardzo dobre statki.

Podkreślał przy tym, że Forum Okrętowe jako związek pracodawców oferuje dobrze płatną i stabilną pracę. Mówił także o dobrej współpracy firm zrzeszonych w tej organizacji ze związkami zawodowymi i jakości zarządzania, dzięki czemu te prywatne spółki mogą się dynamicznie rozwijać i pokonywać poblemy samodzielnie i bez wyciągania ręki do państwa po pomoc.

- Pomoc publiczna powoduje, że pracownikom brakuje chęci. A to tak, jak w futbolu - musi być ciąg na bramkę - mówił Czuczman.


Stwierdził także, iż brak rzetelnej informacji o przemyśle stoczniowym powoduje, że wciąż słyszymy o nim negatywne opinie, które mają się nijak do rzeczywistości.

http://www.portalmorski.pl/stocznie/rynek-firmy/42421-czuczman-w-radiu-gdansk-stocznie-w-polsce-maja-sie-swietnie

Dlaczego ten pan w taki sposób mówi o przemyśle stoczniowym, sabotując działania wielkiej partii rządzącej PiS, nie wiem? Przecież nie jest tak, że pisowcy ściemniają Polakom, tworząc problem, który nie istnieje (upadłe stocznie) i chcą go rozwiązać (odbudowa stoczni), prawda? ;o

Poza tym:
Pierwszy prom dla Estonii z polskiej stoczni zwodowany! [VIDEO]
We wtorek, 29 grudnia 2015 r. w stoczni Remontowa Shipbuilding SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding zwodowano pierwszy z serii dwóch promów pasażersko-samochodowych budowanych dla Portu Tallinn. Było to 10 wodowanie statku w tej stoczni w roku 2015.

Nowoczesny, dwustronny prom pasażersko-samochodowy o stoczniowym numerze B616/1 powstaje na zamówienie estońskiego armatora TS Laevad OÜ (firmy - córki Portu Tallinn). Kontrakt z tym armatorem zakłada budowę dwóch całkowicie wyposażonych tego typu promów, a jego realizacja otwiera dla stoczni nowy rynek zbytu w północnej części Morza Bałtyckiego.

Jednym z atutów tych jednostek są niskie koszty eksploatacji. Zoptymalizowany kształt kadłuba, przystosowany do pracy w ciężkich warunkach lodowych, przyczyni się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz mniejszej emisji toksycznych substancji do atmosfery. Wysoki poziom automatyki pozwala na eksploatację przy zmniejszonym do minimum stanie załogi.

Promy o długości 114 metrów jednorazowo będą mogły zabrać na pokład 150 samochodów osobowych oraz 600 pasażerów. Obsługiwać będą linie promowe z lądu stałego na estońskie wyspy Saaremaa and Hiiumaa.

Przypomnijmy, że rozpoczęcie budowy promu, czyli operacja tzw. palenia pierwszych blach odbyła się w lutym 2015 r., natomiast stępkę położono 30 kwietnia.

Budowa drugiego promu B 616/2 rozpoczęła się natomiast 19 maja 2015 r.

W uroczystości wodowania pierwszego statkum 29 grudnia br. uczestniczyła liczna delegacja z Estonii, której przewodniczyła sekretarz generalna Ministerstwa Gospodarki, Merike Saks. Gościom towarzyszyły także ekipy telewizji estońskiej.

- Jestem pod wielkim wrażeniem pracy, jaką stocznia Remontowa Shipbuiding wykonała dotychczas przy budowie tych promów - powiedziała Merike Saks podczas ceremonii. - To moja pierwsza wizyta nie tylko w Trójmieście, ale także w prawdziwej fabryce statków. To, co tu zobaczyłam jest dla mnie dowodem, że świetnie rozumiecie jak wielkie znaczenie mają te promy dla mieszkańców Estonii. Ich budowa znajduje się w centrum zainteresowania mediów i szerokiej publiczności, wszyscy u nas o tym mówią i czekają na ich pojawienie się w naszym kraju. Na trasie ich żeglugi, póki co, eksploatowane są wysłużone już jednostki. Dlatego mam nadzieję, że budowa tych promów przebiegać będzie tak jak do tej pory bez zakłóceń i nowe statki trafią do nas na czas. To, co zobaczyłam w tej stoczni całkowicie mnie przekonuje, że tak właśnie będzie. Za to chciałabym wszystkim pracującym przy tym projekcie bardzo gorąco podziękować.

- Rok temu podpisaliśmy kontrakt na budowę dwóch nowoczesnych promów dla Estonii - mówił podczas uroczystości prezes stoczni Remontowa Shipbuilding SA Andrzej Wojtkiewicz. - Stając do przetargu pokonaliśmy wiele znanych stoczni na świecie. Ten projekt to dla nas wielkie wyzwanie, ale także i satysfakcja, ponieważ nasza stocznia została wybrana przez nowego klienta, który powierzył nam losy swojej inwestycji. Zrobimy co w naszej mocy, aby dowieść, że to był najlepszy wybór - podkreślił Wojtkiewicz. - Dzięki kompetencjom i wysiłkom wielu ludzi zaangażowanych w realizację tego projektu, dziś możemy zobaczyć jak pierwszy prom nabiera realnych kształtów. Teraz przed nami faza wyposażania, po której nastąpi cykl prób morskich. Następny - drugi prom z tej serii będzie zwodowany pod koniec stycznia 2016 r. Jesteśmy przekonani, że w przyszłym roku oba zbudowane w naszej stoczni promy będą najnowocześniejszymi jednostkami tego typu o napędzie diesel - electric, operującymi na Morzu Bałtyckim.


Było to już 10 wodowanie w stoczni Remontowa Shipbuilding SA w 2015 r. Oprócz promu dla Estonii, wcześniej w stoczni zwodowano trzy kontenerowce arktyczne, dwa statki zaopatrzeniowe platform wiertniczych (PSV), statek offshore do korygowania kursu gór lodowych (AHTS), niszczyciel min, żaglowiec oraz prom pasażersko-samochodowy o napędzie LNG. Aktualnie w stoczni trwa budowa 17 kompletnie wyposażonych statków dla armatorów z Norwegii, Kanady, Estonii, Algierii, Grenlandii oraz Marynarki Wojennej RP. Portfel produkcyjny stoczni jest wypełniony do końca 2017 roku.

http://www.portalmorski.pl/stocznie/nowe-budowy/42420-pierwszy-prom-dla-estonii-z-polskiej-stoczni-zwodowany-video

#przemyslstoczniowy #neuropa #4konserwy #polska #remontowa #gdansk
BaronAlvon_PuciPusia - Czuczman w Radiu Gdańsk: Stocznie w Polsce mają się świetnie!
...
  • 5
  • Odpowiedz
@oruniak: A państwowych ni mo prawie. Poza tym jeśli ktoś chce 'odbudowywać' stocznie państwowe to niech mówi o chęci odbudowywania stoczni państwowych (de facto nie jest to możliwe bo pomoc publiczna nie jest dozwolona więc jedynie poprzez działalność biznesową można to robić), a nie przemysłu stoczniowego w całości. Bo tego nie trzeba odbudowywać.

To populizm.
  • Odpowiedz