Wpis z mikrobloga

No elo, dawno nie było żadnego info odnośnie mojej twórczości ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Generalnie MiniCab sprzedaje się tragicznie, nabiło się jakieś 400 pobrań i teraz mam 1-2 pobrania dziennie. Żadna strona czy blog do których wysyłałem press kita nie opublikowała notki nt. mojej gry, były to m.in. komórkomania, antyapps, android police, android.com.pl. Trochę smutłem, tym bardziej że wielokrotnie na tych portalach widywałem informacje o grach, które nieskromnie mówiąc są o wiele bardziej gówniane od mojej.

Znalezisko na głównej wykopu też nie przyniosło zbyt dużo pobrań, może z 200. I tym sposobem gra okazała się klapą, mimo tego że była to gra, w którą włożyłem najwięcej napracowania i naprawdę wierzyłem że osiągnie sukces. Także trochę smutłem w związku z tym i bardzo gruntownie przemyślałem to czy nadal chcę robić gry mobilne, bo jaki jest sens robić coś co się ludziom nie podoba, równie dobrze mógłbym robić gry i chować je do szuflady. Niebagatelny wpływ na to ma także fakt że wydaję swoje gry tylko na Google Play, tamtejszy rynek jest krwiożerczy i w żaden sposób nie promuje nowych produkcji, gra bez marketingu praktycznie przepada w rankingach.

Tak czy inaczej zmieniam kierunek, kończę z robieniem gier oryginalnych i z napracowaniem i będę szedł w sprawdzone schematy i robił klony oraz drobne gierki nastawione na zysk.

Po drugie, po nowym roku mam zamiar zacząć robić płatne assety do gier i wystawiać je w sklepach. Pierwszy "testowy" pakiet, który zrobiłem na szybko, aby zbadać rynek trafił do sklepu i sprzedałem już dwie sztuki w poprzednim tygodniu.

Do zobaczenia tutaj: https://www.gamedevmarket.net/asset/pixel-gui-pack-3779/

Po trzecie znalazłem konkurs unity i microsoftu, dzięki któremu dostałem konto deva za free i chcę przeportować moją grę na #windowsphone a jako że nie posiadam żadnego urządzenia z tym systemem i bazuję tylko na emulatorze to chciałbym niedługo prosić kilka osób o przetestowanie produkcji zanim trafi na konkurs :)

https://unity3d.com/contest/windows

Po czwarte, żeby zakończyć pozytywnym akcentem, mój artykuł o tym jak mi minął rok w gamedevie dzięki pomocy z tłumaczeniem na język angielski kolegi @Keffiro (polecam und pozdrawiam :)) zapostowałem na portalu gamedev.net. Artykuł zdobył prawie 8k wyświetleń i zapewnił sporo nowych obserwujących na twitterze oraz masę ciepłych słów. Link poniżej:

http://www.gamedev.net/page/resources/_/technical/mobile-development/my-year-as-a-mobile-gamedev-r4252

No. I to by było na tyle, dzięki wszystkim za wsparcie i miłe komentarze przez cały 2015 rok i jeszcze wcześniej. W 2016 wkraczam na pełnej bulwie i tego samego Wam życzę.

--------------------------------------------------------
Do końca roku pozostało 2 dni.

#odzeradogamedevelopera #gamedev
TadeuszSynZygmunta - No elo, dawno nie było żadnego info odnośnie mojej twórczości ( ...

źródło: comment_kE6IDIsc1Sl5cWIuFyfas8HJzCypsxfe.jpg

Pobierz
  • 55
  • Odpowiedz
@TadeuszSynZygmunta: Aa ok, nigdy nie czytam do końca ;) Po nowym roku (urlopy teraz) poproszę kolegę z pracy o namiar na konto google play jego znajomka, gościu ma kilkadziesiąt "gównogierek", wszystkie pod kątem reklamy. Podobno nie musi pracować (i nie pracuje, zwolnił się z korpo). Obejrzysz sobie, porównasz :)
  • Odpowiedz
@nilfheimsan: Jasne - napisałem do kolegi na fejsie chwilę temu. Może pamięta i może mi odpisze :) Podsyłał mi kiedyś na firmowym skype, ale to posrane narzędzie nie pamięta wszystkiego jeżeli używasz go na kilku urządzeniach :( @TadeuszSynZygmunta Pamiętam, że większość - jak nie wszystkie - gierek było robione z gotowych elementów, oferowanych chyba przez Unity. Klockowate takie.
  • Odpowiedz
@TadeuszSynZygmunta: Grałem w reVoid, które bardzo mi się podobał, grałem w niego na tablecie, Fly fly nie przypadł mi do gusty ze względu na sterowanie, grałem jeszcze w Hools Run w którego również dobrze mi się grało, teraz instaluje MiniCab: Animal Express, ale oczywiście za mało pamięci w moim telefonie ( ͡° ʖ̯ ͡°) Musze znowu coś usuwać ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@TadeuszSynZygmunta: Bardzo fajny asset pack, masz potencjał :)
Tylko w sumie mam pytanie - ostatnio robiłeś jakieś tam mini-ama na głównej, w którym mówiłeś, że kodujesz gierki jako hobby. Dlaczego w takim razie po 'komercyjnej klapie' MiniCaba postanawiasz robić klony i drobne gierki nastawione na zysk? Wychodzi na to, że jednak chciałeś osiągnąć jakiś przychód, a nie że robiłeś czysto hobbystycznie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@sharaquss: Może źle się wyraziłem. Gry robię hobbystycznie i nie napalam się zbytnio na jakieś grube zyski, ale chciałbym aby żeby zdobywały jakąś popularność, chciałbym widzieć że ktoś w to gra i kogoś to bawi.

A hajsy chcę zrobić żeby wejść na rynek iOS, na którym łatwiej wypromować gry z "napracowaniem" :)
  • Odpowiedz