Wpis z mikrobloga

Czy da się być w dzisiejszych czasach programistą, bez posiadania umiejętności tworzenia aplikacji internetowych? Są jeszcze takie języki, w których umiejętność pisania aplikacji webowych nie jest wymagająca i jest językiem język, w którym da się znaleźć względnie łatwo prace?


#programowanie
  • 29
  • Odpowiedz
@KorelacjaProkrastynacji: Na pewno na początek nie dostaniesz roboty przy przetwarzaniu danych osobowych i innych tego typu rzeczy. Jak się o to pytałem gościa z banku, to mówią, że chcą na początek dać robotę w tworzeniu podręcznych dla nich aplikacji ekonomicznych, czyli: dostajesz bazę z dziwnymi cyferkami i masz z tego wyciągnąć jakieś wyliczenia na podstawie kreatywnych wzorów.
  • Odpowiedz
@KorelacjaProkrastynacji: Coś w tym rodzaju, jednak każdy bank ma swoje osobiste potrzeby i podejście do sprawy, polecam indywidualnie zapytać na jakich zasadach ma się odbywać współpraca z nimi. Na pewno świeżo upieczony student Politechniki Zbąszynka Większego nie dostanie roboty (a przynajmniej nie powinien) przy wrażliwych danych, to jest spora odpowiedzialność prawna.
  • Odpowiedz
@Narkan: Potwierdzam, że w gamedevie jest ciągłe zapotrzebowanie na programistów C++, szczególnie doświadczonych. Wydawać by się mogło, że programowanie gier jest marzeniem każdego gracza, a jednak mało kto po studiach informatycznych decyduje się na tę ścieżkę zawodową, nawet jeśli jest zainteresowany tematem.
  • Odpowiedz
@Narkan: Bo C++ to złożony i - jak na dzisiejsze standardy - surowy język, który wymaga od programisty obycia, wiedzy na temat rządzących nim mechanizmów i zdolności interpretacji komunikatów o błędach (szczególnie w kontakcie z szablonami). Mimo że cały czas się rozwija, to z pewnością nie jest tak przystępny i "łatwy" jak Java, Ruby czy Python, ale dzięki temu jest szalenie wydajny i tam, gdzie wydajność jest priorytetem (aczkolwiek czytelność
  • Odpowiedz
@Narkan: Nie mam dużego doświadczenia z Unity od kuchni, ale wiem, że ma opinię silnika odpowiedniego do małych projektów. Jego mechanizmy zarządzające zasobami i GC pozostawiają wiele do życzenia, przez co cokolwiek dużego staje się ociężałe. Wystarczy ocenić, jak działają większe gry zbudowane na Unity: Wasteland 2 czy Pillars of Eternity. Nie należy go jednak szufladkować, bo autorzy szukają sposobów na zwiększenie wydajności. Ostatnio na przykład było głośno o il2cpp,
  • Odpowiedz