Wpis z mikrobloga

Nie jestem rodowitym warszawiakiem, ale mieszkam tu już parę ładnych lat. Prawdopodobnie nie można powiedzieć, iż dobrze znam to miasto - ot, dość przeciętnie. Nie jestem też architektem ani fotografem, a chyba tacy ludzie zazwyczaj gadają o miastach jako takich, o tym jakie są. Pod względem znawstwa tematyki miasta w jego istocie jestem totalnym przeciętniakiem - ot, widziałem kilka europejskich miast, wiem co to są kliny napowietrzające i tyle w temacie.

Za to od czasu do czasu lubię sobie ot tak bez celu pospacerować po mieście, jak podejrzewam wielu. Z pewnych powodów (nie, nie mam trudnej sytuacji rodzinnej, nie miałem ciężkiego dzieciństwa, nie leżę na chemioterapii ani nie jestem w jakikolwiek sposób biedny, po prostu tak wyszło) nie świętuję wigilii, w związku z czym miałem okazję pospacerować dziś po opustoszałym mieście.

Jakiś czas temu upodobałem ulicę Kolejową oraz Karolkową, ze względu na to, iż mimo że są w środku miasta, to po części zachowała jeszcze swój pierwotny, industrialny charakter.

No właśnie, po części. To jest jedna z tych ulic, na których widać czym Warszawa była, i czym Warszawa się staje. Z jednej strony stare fabryki, murowane kamienice, niemurowane kamienice ale takie z tabliczką informującą, ze budynek jest wykwaterowany i grozi zawaleniem. Warsztaty samochodowe, stacja transformatorowa od której odchodzą linie wysokiego napięca i dźwięk elektryczności towarzyszący tym miejscom. Wszystko w sąsiedztwie torów kolejowych. No industrial jak się patrzy, stara przemysłowa Wola.

Ta sama ulica, druga strona (szczególnie widać to na kolejowej): Nowoczesne "apartamentowce", czyli chyba po prostu takie bloki z wymyślną elewacją, biurowce, knajpy których ściany są całkowicie ze szkła. Najgorsze jest to, że te apartamentowce są ogrodzone,a każdy biurowiec ma portiernię.