Wpis z mikrobloga

@villain: I właśnbie dlatego nie zakręcam wody podczas mycia zębów. Próbuje się na mnie zrzucić winę za cały ten gównoklimat, podczas gdy tej jednej siedmiomiliardowej (##!$%@?) w tym udziału nawet nie mam
  • Odpowiedz
@villain: ale wiesz ile one przewożo jednocześnie, nie to co te blachosmrody, w których siedzi jedna osoba a zajmują miliony miejsca!!!! gdyby każdy dojeżdżał komunikacją statkowo świat byłby piękny, ekologiczny, równouprawniony i tęczowy!!!
  • Odpowiedz
@villain: no ale ona nie mówi o emisji dwutlenku węgla (tzn. mówi że jest to 3-4%, podobnie jak lotnictwo) tylko o emisji pyłów, sadzy i trujących gazów

Można by oczywiście montować na tych statkach filtry i katalizatory, tylko po co skoro tam gdzie pływają nie ma ludzi?
  • Odpowiedz
@sakfa: i się je montuje. Nie ma tak, że one sobie pływają bez żadnych ograniczeń. To, że spalają mazut nic nie znaczy. Montuje się w nich instalacje odsiarczające i zbierające związki azotu.

W ogóle to nie wiem co to za gównoburza, bez przytoczenia najlepszego argumentu - że te 15 największych statków smrodzi tak jak 760 000 000 samochodów. Ehe.
  • Odpowiedz
@villain: Tylko że taki największy kontenerowiec przewiezie tyle towarów co około 9000 tirów. Jeśli uważasz że na odcinku Chiny-Europa te 9000 tirów wyemituje mniej zanieczyszczeń oraz mniej zdewastuje środowisko naturalne niż kontenerowiec to jesteś w błędzie.
  • Odpowiedz
@Breaux: no i w tym TED talk Pani też to potwierdza.

And shipping is the greenest method of transport. In terms of carbon emissions per ton per mile, it emits about a thousandth of aviation and about a tenth of trucking


Wolne tłumaczenie:

I transport morski jest najbardziej ekologiczną metodą transportu. W kontekście emisji dwutlenku węgla na tonomilę, emituje jedną tysięczną tego co lotnictwo i jedną dziesiątą tego co transport drogowy
  • Odpowiedz