Aktywne Wpisy

XYZ91 +17
#famemma Jedno wam powiem. Ci influenserzy łącznie z tymi wardegami i Baxtonami to nowy poziom zeszmacenia się za kasę, kiedyś takimi określeniami były nazywane ulicznice, ale oni przebili to po stokroć bo te chociaż nie udają, a tu jeden robi film na drugiego w którym ujawnia jego chore fantazje, a ten musi mu za to podziękować do opinii publicznej chociaż pewnie ma ochotę mu wbić nos w głowę, żeby dalej istnieć i

WezelGordyjski +32
Kocham życie singla! Chcę ekran projekcyjny, to go sobie maluję na ścianie! Żadnych kłótni o niszczenie salonu. A w szafce czekają już chipsy i batony ( ͡° ͜ʖ ͡°)
![[AMA] Paweł Fajdek, pięciokrotny mistrz świata w rzucie młotem](https://wykop.pl/cdn/c0834752/cb6c48282d3c4c70261f8afb5f9fa77e36d122724502ac5937f39f268d049939,q70.jpg)




1. W jaki sposób wyskalować planszę gry tak aby na telefonach o różnych wielkościach wyświetlaczy postać pokonywała ten sam dystans w takim samym czasie? Przypuśćmy że mamy standardowo rozmiar planszy 2d 20 jednostek na 60 jednostek. I chcemy zachować ten rozmiar na wszystkich wyświetlaczach.
2. Mamy układ sterowania - strzałki lewo prawo góra dół. Po zmianie kierunku poruszania się postaci np. w lewo - postać idzie w lewo. I dalej tak - po wciśnięciu klawisza np. w dół postać wg. układu globalnego porusza się w prawo a nie w dół. Czyli sterowanie mamy przypisane dla postaci i jest zależne od kierunku poruszania się jej. Nie chcemy takiego rozwiązania. W jaki sposób zdefiniować sterowania dla układu globalnego gdzie niezależnie od kierunku poruszania się jak klikniemy sobie strzałkę w dół to postać idzie w dół itd?
#unity #programowanie