Wpis z mikrobloga

Mireczky pytanko. Robię grę z kolegą w #unity3d i mamy kilka problemów. Skrypty są pisane w c#.

1. W jaki sposób wyskalować planszę gry tak aby na telefonach o różnych wielkościach wyświetlaczy postać pokonywała ten sam dystans w takim samym czasie? Przypuśćmy że mamy standardowo rozmiar planszy 2d 20 jednostek na 60 jednostek. I chcemy zachować ten rozmiar na wszystkich wyświetlaczach.

2. Mamy układ sterowania - strzałki lewo prawo góra dół. Po zmianie kierunku poruszania się postaci np. w lewo - postać idzie w lewo. I dalej tak - po wciśnięciu klawisza np. w dół postać wg. układu globalnego porusza się w prawo a nie w dół. Czyli sterowanie mamy przypisane dla postaci i jest zależne od kierunku poruszania się jej. Nie chcemy takiego rozwiązania. W jaki sposób zdefiniować sterowania dla układu globalnego gdzie niezależnie od kierunku poruszania się jak klikniemy sobie strzałkę w dół to postać idzie w dół itd?

#unity #programowanie

  • 4
@sunny-d: co do 2. to użyjcie CharacterController albo wklepcie w Unity Answers "how to move player" jest sporo ładnie objaśniających wszystko wątków. A 1. nie rozumiem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@sunny-d: Dokładnie, przecież to wygląda tak samo na dowolnej wielkości wyświetlacza/rozdzielczości. Przynajmniej w moich buildach nie spotkałem się z tym, o czym piszesz.