Wpis z mikrobloga

@aj_waj: tak, przy czym to było zamówienie specjalne i krakowskie MPK zleciło i kupiło prawa do projektu. W środku jest całkiem funkcjonalny, imho lepszy niż nowe pesy, gdzie wiele miejsc siedzących zmarnowano na stojaki rowerowe lub podstawki pod walizki, z których nikt nie korzysta ( ͡° ʖ̯ ͡°) Może są wygodniejsze, ale takie rozwiązania nie sprawdzają się w przypadku zapchanej komunikacji miejskiej.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Protram_405N
@goferek: Bo Kraków w ten sposób się "ubezpieczał" na wypadek nie otrzymania dotacji na tramwaje od Pesy - a 405 jak się okazało jest jednak tworem dość awaryjnym i uznano, że jeśli nie będzie jakiejś dużej konieczności, to nie będą modernizować większej ilości 105-ek. BTW - z tego co patrzyłem, to ew. kolejne egzemplarze mają być sporo tańsze już, ale jednak nie będzie na nie zapotrzebowania - a ten był drogi,
@ponton: To nie chodzi że pesy były za drogie tylko , że kasa z unii była do wydania do końca roku, a do przetargu przystąpił tylko modertrans , więc lepiej było kupić coś niż nic ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@ponton: Moderus Beta. Przyznaję, **ujowy, ale jednak to nie jest modernizacja. To nowa konstrukcja, z oszczędności (wiadomo, Poznań) wykorzystująca taśmę produkcyjną i elementy Moderusa Alfa (który, istotnie, jest głęboką modernizacją), przez co wozy wyglądają podobnie.
Przy okazji tip: Moderus Alfa jest modernizacją Konstala 105Na, a nie 105N. To kompletnie różne tramwaje i widać to na pierwszy rzut oka. Konstala 105N wkleił Ci na zdjęciu @pavulon78, Konstalami 105Na zapewne jeździsz codziennie