Wpis z mikrobloga

Mirki, w tym roku muszę zorganizować Święta pod względem kulinarnym, sama () co już będzie wyzwaniem, dodatkowo nie bardzo mam doświadczenie w gotowaniu potraw świątecznych. Szczerze mówiąc to nie mam żadnego doświadczenia w gotowaniu potraw świątecznych () Dlatego proszę Was o pomoc i podesłanie jakichś prostych przepisów na Święta, ewentualnie zasugerowanie jakichś potraw, może dam radę (ʘʘ) #gotowanie #swieta #gotujzwykopem #gzw
  • 19
@kicioch: Łazanki! Robisz jak zwykłe kluski z mąki jajek i wody, i kroisz w kwadraty. Kupujesz gotową masę makową, w wigilię tuż przed podaniem mieszasz te kwadratowe kluski z masą na patelni, podgrzewasz i gotowe ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@kicioch: Niee, u mnie zawsze się jadło takie :) Jeżeli jeszcze nigdy takich nie próbowałaś to zrób sobie wcześniej taką wersję, po taniości i szybkości łazanki możesz kupić jako makaron w sklepie i spróbuj - zawsze możesz miło zaskoczyć rodzinę :) U nas zawsze dajemy to pod koniec wigilii jako taki deser, pychota ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@robertx: U mnie robione desery odpadają całkowicie, kupuję coś gotowego w cukierni. Wigilia mnie tak wykończy i psychicznie i fizycznie, że będę miała dość ;) Dodatkowo nie cierpię maku, ale dzięki za radę :)
@kicioch: Kurcze, a już Ci chciałem pisać z głowy przepis na makowca innego (i lepszego) niż te tradycyjne ( ͡° ʖ̯ ͡°) No trudno - z takich "pro tipów" powiem Ci jeszcze, że pierogi z kapustą i grzybami to możesz sobie zrobić z tydzień wcześniej i dopiero w wigilię rozmrozić :)
No trudno - z takich "pro tipów" powiem Ci jeszcze, że pierogi z kapustą i grzybami to możesz sobie zrobić z tydzień wcześniej i dopiero w wigilię rozmrozić :)


@robertx: Taki jest plan ( ͡ ͜ʖ ͡)
@kicioch: ryba po grecki musi być, przeciez wysatrczy usmażyć filety ryby obtoczone w samej mące, rozłożyć na talerzu, potem na patelni podsmażyć pokrojoną cebulę, startą marchewkę, dodać liść laurowy, sól pieprz, poddusić z koncentratem pomidorowym