Wpis z mikrobloga

Gram w LoLa od czasów Twitcha/Eve stackujących Sunfire Cape, przez te wszystkie lata nie widziałem ani jednego buga (chyba że wierzyć mojemu kumplowi który twierdził że turret dodge'ował jego atak). W tym tygodniu miałem już dwa- najpierw Jax który zadał obrażenia z Q mimo że sojuszniczy Blitz je przerwał, a wczoraj udało mi się rzucić tasaka jako Mundo krótko po śmierci co potwierdził Rumble ale już się nie załapało na nagraniu.
#leagueoflegends
Kazak77 - Gram w LoLa od czasów Twitcha/Eve stackujących Sunfire Cape, przez te wszys...
  • 11
@Kazak77: w tej grze każda umiejętność jest programowana osobno. rzeczy typu rzucanie zaklęć itp są programowane (tak stawiam) na zasadzie pewnych zdarzeń.

np. jak rzucisz zaklęcie to w lolu dzieje się co następuje: 1. zacznij pokazywać animacje rzucenia zaklęcia 2. po 0.20 sekundy, wykonaj efekt zaklęcia. jeśli postać zginie w tym czasie to zdarzenie nadal się wykonuje. bug występuje w momencie kiedy zdołasz zabić postać gdy "zdarzenie" zostało już zaplanowane ale
@Kazak77: natomiast bug z mundo występuje również podczas gry soraką - stawiam że ma to związek z umiejętnością która wykorzystuje hp użytkownika (mundo Q i soraka W).

na reddicie ktoś stwierdził że prawdopodobnie postać używająca takiej umiejętności otrzymuje "niezniszczalność" na okres jednego cyklu logiki (taka "klatka gry" w znaczeniu stricte mechanicznym a nie wizualnym wg mnie to jest około 1/10 sekundy) podczas używania takiej umiejętności, aby postać nie była w stanie
@larvaexotech: No niekoniecznie bo w LoLu mam rozegrane sporo ponad 4k gier i wiele razy zabijałem/byłem zabijany podczas animacji. W zeszłym tygodniu na reddicie widziałem Sorakę która uniknęła ulti Karthusa przez wyleczenie kogoś gdy miała kilkanaście hp, przez krótki ułamek sekundy była martwa ale zaraz potem hp jej wróciło hp czyli bug się pojawił niedawno. 0:15 w poniższym filmiku.
http://plays.tv/video/56491583150d91c637
@Kazak77: kolego to jest właśnie to co napisałe w drugim moim komentarzu tej dyskusji

takiej umiejętności otrzymuje "niezniszczalność" na okres jednego cyklu

logiki (taka "klatka gry" w znaczeniu stricte mechanicznym a nie wizualnym

wg mnie to jest około 1/10 sekundy) podczas używania takiej umiejętności,

aby postać nie była w stanie sama zabić się swoim spellem.
@Kazak77: dokładnie. nie wiem czy jesteś into programowanie ale generalnie kod gry wykonuje się (to tak w dużym uproszczeniu) taśmowo.

w jednej "klatce" logiki gry stanie się to: soraka ma 40 hp, wykonuje rzucenie zaklęcia W na sojusznika, podczas gdy nad jej głową ult karthusa już się kończy ładować ;

następna klatka gry, gra ma dwie czynności do przetworzenia - ult karthusa który wybucha w tej klatce oraz rzucone W które
@Kazak77: przeciez ta gra byla jeszcze bardziej zabugowana kiedyś, nawet dodge Jaxa nie blokowało każdego skilla wykonywanego przez AA(Dariusa W na przykład), czy kompletnie zbugowany Azir itd.