Wpis z mikrobloga

Mireczki, nadszedł czas aby zaopatrzyć moją E46 w zimówki. Jako, że budżet mam ograniczony do 1k zł, a potrzebuję opony + felgi (stalowe chyba najlepiej) to szukam jakiś używek.

Kupiłem auto z założonymi alu (styling 68) i oponami: 225/45/R17 na przodzie i 245/40/R17 na tyle.

Teraz pytanie o oznaczenia felg, bo jestem w tym temacie żółtodziobem. Doczytałem, że do opon 205/55/R16 zalecana szerokość felgi to 6,5J ale 0,5 cala na + czy - chyba niczego złego nie zrobi. (hmm?) Poza tym offset (ET). W skrócie, jakie felgi powinny pasować do E46 (polift 318i + fabrycznie obniżone zawieszenie M technik) żeby nic nie obcierało, nie wystawało poza obrys auta?

Czy mogę coś takiego zamówić i będzie wszystko cacy? http://allegro.pl/kola-zimowe-16-bmw-1-f20-f21-e87-e82-e90-e91-e46-i5816441510.html

#bmw #e46 #motoryzacja
  • 28
Ej ludzie! @KimmyJimmel powiedział, że jak mirko będzie zgodne co do tego, że nie trzeba wymieniać opon na zimówki w tym roku to za kasę odłożoną na opony robi imprezę urodzinową :D
Więc liczę na Was ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zrobię nawet #rozdajo jakiejś flaszki :D

Nie... bez sensu z tymi oponami, nie wymieniaj!
@Pawel4freak @zolwik89: Jeszcze jedno. Orientujecie się może gdzie na alufelgach wybite są oznaczenia szerokości i ET? Chodzi mi o stylingi 68, które mam. Czy w E46 może wszystkie te alufelgi były montowane tylko w jakiś ustalonych rozmiarach(?) i nie trzeba tego sprawdzać wyjmując koło z auta.
opony zimowe lepiej kleją na suchym w niskich temperaturach, co na zakręcie może być przydatne, więc to że nie spadnie śnieg nie oznacza wcale, że jest bezpieczniej.


@Pawel4freak: yyyyyyyyyyy, gówno prawda. Wiele testów pokazało, że opona zimowa jest gorsza w każdych warunkach od letniej oprócz jazdy po śniegu, błocie pośniegowym i lodzie, nawet na dużych mrozach guma letnia lepiej hamuje i skręca na suchym czy mokrym asfalcie jak zimowa.

@KimmyJimmel:
yyyyyyyyyyy, gówno prawda. Wiele testów pokazało, że opona zimowa jest gorsza w każdych warunkach od letniej oprócz jazdy po śniegu, błocie pośniegowym i lodzie, nawet na dużych mrozach guma letnia lepiej hamuje i skręca na suchym asfalcie jak zimowa.


@elemenTH: z tego co ja czytałem to wiele testów właśnie mówi, że przy ujemnych temperaturach opona zimowa lepiej klei, gorzej jest tylko na wodzie.
@elemenTH: karwasz nie mam tego wydania motoru -.-' tam było pkazane że poniżej 7*C zimówki>>letnie
Biorąc nawet na logikę, mieszanka zimówek jest zupełnia inna niż letnich, sa miękkie przy niskich temperaturach i nie robią się twarde jak letnie. Przy hamowaniu opona się odkształca, a przy twardej gumie dużo łatwiej zblokować koła. Idąc dalej, nagle spada śnieg, #!$%@?, raz na 10lat spadnie ten #!$%@? śnieg i co chłopak zrobi? U ojca daaawno
@Pawel4freak: testy nie opinie czy artykuły, to że zimowe są tak reklamowane i te magiczne akurat 7 stopni a nie 8 albo 6 tylko 7 jak każdy model opony ma inną mieszankę inaczej się zachowującą to każda jedna opona reaguje inaczej, letnia czy zimowa. Dlatego jedne zimowe sobie radzą lepiej na mokrym albo gorzej jak np. frigo 2 co jest beznadziejnie zła na mokrej nawierzchni ale wybitnie dobra w śniegu a
@elemenTH: to samo można powiedzieć o letnich, co nie zmienia faktu, że wolę wydać na zimowe na frigo2 (akurat mam bo dostałem nowe z autem :v) niż lecieć na letnich cały rok. Wyraziłem swoją opinię, a Ty swoją, kolega zrobi tak jak uważa. Przekonać mnie nie przekonałeś, musiał bym mieć 8 identycznych felg i opon tej samej firmy jedne letni drugie zimowe i samemu przeprowadzić test. Chociaż tak jak pisałem, spadnie