Wpis z mikrobloga

Cześć, myślałem o weekendowym wypadzie w tatry, piątek-niedziela. Najlepiej z noclegiem w schronisku. Jestem nowicjuszem i razem ze znajomym chcemy zaczać zbierać doświadczenie. Mamy niezbędny ubiór, nie mamy sprzętu w postaci raków ani czekanów. Czy polecacie jakieś trasy w Tatrach dla żółtodzioba, na dwa dni w obecnych warunkach?
#tatry #gory
  • 25
  • Odpowiedz
@heedefed: jeśli pogoda będzie taka, jak w niedzielę (wiatr powyżej 50km/h), to odpuście sobie szlaki powyżej górnej granicy lasu. Do 1600 był lajcik, plaża, powyżej 1700 zaczynał się armagedon. Granica była wąska, ale dało się uciec ;)
Jak będą lody i śniegi to ciężko mi się odnieść. Teraz jest najcięższy w Tatrach okres przejściowy. Jeden dzień możesz śmigać w letnim ubiorze, w kolejny musisz mieć raki i czekan, bo w
  • Odpowiedz
@heedefed: 3 dni chodzenia, czy 2?
Jeśli 2 to proponuję Dolinę Chochołowską.
1. dzień
Trzydniowiański (z wariantem na Kończysty Wierch przy dobrych warunkach) http://mapa-turystyczna.pl/route/z1ev
Ze schroniska można wejść na dwa sposoby, więc macie małą pętelkę. Można się pokusić o przedłużenie, ale potraktujcie to jako rozeznanie, trasa jest krótka, ale nie mam pojęcia na co was stać. Jak będziecie szli z dołu to możecie zostawić bety w schronisku.
  • Odpowiedz
@heedefed: raki i czekan nie powinny być potrzebne, ale jakby się zmieniły warunki to można je wypożyczyć (przynajmniej raki) w Zakopanym, w niektórych schroniskach też, ale chyba nie w Chochołowskiej.
  • Odpowiedz
@pilot1123: Tak, po zaproponowanych trasach - pewnie wybierzemy Dolinę Chochołowską, wyczytałem, że płatny parking znajduje się na Siwej Polanie. Pieszto to wg. mapy ok 2h drogi.
  • Odpowiedz
@pilot1123: Myślę żeby jeszcze spróbować dotrzeć do Wołowca. Wybiorę parę miejsc w pobliżu i z radami od ludzi w schronisku oraz z naszymi siłami będziemy modyfikować.
  • Odpowiedz
@heedefed: Raki nie zaszkodzą. Lepiej wziąć i nie użyć, niż nie brać i żałować.