Wpis z mikrobloga

Właśnie opuściłem Mordor banicji, tzw. #tangodown - Za co? za śmieszkowanie o śmierci @NadiaFrance w dzień tragedii Paryskiej.
Żeby było to jasne: Dostałem bana słusznie, to logiczne. Nie mniej wcale nie czuję się z tym źle - koleżanka śmieszkowała niegdyś w tagu #programowanie, to pomyślałem, że pośmieszkuję sobie z jej życia. Tak z grubej rury ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A co by być w temacie programowania:
https://github.com/playcanvas/engine/blob/master/src/asset/asset_registry.js
Mircy programisty webdevu, paczę sobie w kod metody ::load() i tak paczę z niedowierzaniem, że z każdym wywołaniem tej metody, tworzone są dodatkowe 2 funkcje które istnieją na czas ładowania assetu. Mieliśmy z kumplem konfrontację o tym, czy warto się w ogóle nad tym problemem spuszczać, bo z mojego punktu widzenia to wygląda tak: preloadujesz 500 assetów, a więc na start dostajesz 1000 nowych funkcji w pamięci, które znikają dopiero jak GC je zabierze, a więc co parę sekund będzie usuwał z pamięci 2 * N-delta-załadowanych-assetów funkcji. Na mobile'ach, gdzie każdy Kb pamięci jest ważny, może być to problemem. Nie ogromnym, bo same assety zajmują więcej, acz można to miejsce, które zajmują nowe funkcje tymczasowe, zagospodarować na jedną większą grafikę chociażby (szacuję, potrzeba danych).
Czy ja już jestem nazistą, bo chcę mieć czystą pamięć bez zbędnych rzeczy, czy kumpel ma rację i nie warto się spuszczać nad tym?
Dodam, że to runtime'owa aplikacja, więc tym bardziej liczą się zasoby.

#ihatejavascript #playcanvas #gamedev #javascript
PsichiX - Właśnie opuściłem Mordor banicji, tzw. #tangodown - Za co? za śmieszkowanie...

źródło: comment_6SuukGjitPg6BFb58QXFywJwoLL43aFq.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz