Wpis z mikrobloga

Piszę w imieniu różowego, który nie wie jak to zrobić (zautomatyzować).
Ma sobie jakiś tam model, taka pół kula I chce w nim jakoś automatycznie wycinać takie małe dziurki, da się to zrobić inaczej niż ręcznie? Tekstury odpadają, podobno wtedy nie wychodzi.

Chodzi o efekt jaki jest już na części modelu, te małe kropki to już wycięte.
#sketchup #grafika #grafika3d
MrGreeneye - Piszę w imieniu różowego, który nie wie jak to zrobić (zautomatyzować).
...

źródło: comment_ujw4CaERHMSAIFroQPvhaaLCbwDngbhM.jpg

Pobierz
  • 19
@MrGreeneye: Sketchup ma funkcję przecinania jednego obiektu drugim. Niech narysuje walec o średnicy otworu z jednym końcem w środku półkuli, potem niech go zduplikuje ileś tam razy pod zadanym kątem. (obrót, wpisujesz z ręki ile procent i dodajesz "*50", wtedy obraca i duplikuje obiekt 50 razy o zadany kąt). Później niech zaznaczy wszystko i intersect faces w zakładce edit. Potem tylko zaznaczyć wszystko, odznaczyć płaszczyznę pełną i usunąć wycięcia.
Powinno to
20 min. pisania w shaderze. C++ i jedziemy, a potem export prosty do czego chcemy.


@shusty: Teoretycznie powinno dać się to zrobić w sketchupie w 5 minut ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@MrGreeneye: Jeżeli jeszcze tego nie zrobiła to może poleć jej, żeby skasowała wszystko poza tym jednym paskiem pionowym skończonym. Wzięła go i skopiowała dookoła tak, żeby z powrotem stworzył sferę. Potem tylko wyciąć to przejście. Powinno też dać dobry efekt.
@MrGreeneye: Teksturę w Gimpie zrób z dziurkami i zapisz jako dziurki.png
Przecież Sketchup wspiera przezroczystość, dowodem tego jest tekstura płotu zapisana w "Materiałach"