Wpis z mikrobloga

@Shodan56: W teorii zmniejszasz naciski na poszczególne kąty natarcia wahacza na tuleję, taka homeopatia(mówią seby że niby kierwa szybciej reaguje i jest ogólnie więcej ze 30 KM :) ).Tuleje i tak wymienisz kiedyś raz jeszcze, bierz poliuretany, będziesz pan zadowolony.Jeśli to cywilne auto to nie wnikaj.
  • Odpowiedz
@Shodan56: Ale zwróć uwagę jak to brzmi! Toć to prosto z fabryki BMW od M-CZY, to musi być lepsze.Do Malucha też wstawiałem gumy i zabieraki, niby lepsze, firmowe, nie jakieś tam śmiecie rzemieślnicze.Wymieniałem z taką samą częstotliwością.
  • Odpowiedz
@Shodan56: tuleje acentryczne po pierwsze są pełne, nie tak jak zwykłe gdzie są "braki gumy" dają tyle że wahacz jest w nich zamocowany w taki sposób, że większość siły oddziałująca na tuleję skierowana jest własnie w tą część gdzie jest dużo gumy, w związku z tym że jest to tuleja pełna to jest sztywno, a większa ilość gumy daje nam komfort tłumienia pracy zawieszenia :)
  • Odpowiedz
ale co to daje


@Shodan56: zobacz jak zmieni się pozycja krańca wahacza gdy dasz acentryczną tuleję
kolumna będzie przesunięta w przód bądź w tył

@DanyU: ja mam tuleje pełne w wahaczach w starym francuzie, teoria trochę słaba, to nie poduszki silnika że czasem nie są całe wypełnione gumą, tu działają bardzo duże siły i ma być balans pomiędzy sztywnością a tłumieniem drgań itp.
chcesz sztywne do sportu? to
kujtek - > ale co to daje

@Shodan56: zobacz jak zmieni się pozycja krańca wahacza ...

źródło: comment_lA24IfpBdv72n4G266jqorgfURyX116L.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
ja mam tuleje pełne w wahaczach w starym francuzie, teoria trochę słaba, to nie poduszki silnika że czasem nie są całe wypełnione gumą, tu działają bardzo duże siły i ma być balans pomiędzy sztywnością a tłumieniem drgań itp.

chcesz sztywne do sportu? to się daje poliuterany :)


@kujtek: no patrz, a w E36 (i prawdopodobnie też E46 i innych) masz do wyboru tuleje centryczne "cywilne" (gdzie jakieś 50% tulei jest
bidzej - > ja mam tuleje pełne w wahaczach w starym francuzie, teoria trochę słaba, t...

źródło: comment_BAUUE5c0BTZAXOuSGQY4UdGm6oYrg3Hd.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@bidzej: masz rację jak pisałem to to widocznie zapomniałem w jakim miejscu są te tuleje w betkach. choć musisz przyznać że różnice mają też wpływ na położenie drugiego końca wahacza :)
  • Odpowiedz
@Shodan56: Widzę ze nikt nadal nie odpowiedział jednoznacznie. Zmienia się kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy niwelując w niewielkim stopniu ackermann. Szybszy powrót kierownicy do stopnia zerowego, płaski styk z oponą po zewnętrznej stronie w mocnym zakręcie (ale to tylko teoria, żeby działało poprawnie potrzebowałbyś jeszcze dłuższego wahacza)
  • Odpowiedz
@bidzej: Te tuleje głównie zmieniają charakterystykę zawieszenia. Teoria o większej wytrzymałości pełnej gumy to kolejne wykopowe eksperctwo :)
  • Odpowiedz