Wpis z mikrobloga

Mój #lazaro przeszedł małą zmianę ze zwykłego roweru na rower elektryczny.

Cena całego zestawu to jakieś 3500zł plus rower - rower już miałem wcześniej, zwykły cross Lazaro Integral V3 z 2013, który kupiłem parę lat temu na allegro. Ostatnio przeszedł trochę modyfikacji jak wymiana widelca, przerzutek itp. Na początku miesiąca zamontowałem zestaw elektryczny firmy EcoBike - w skład zestawu wchodzi koło z silnikiem 350W + bateria 36V 13Ah plus wyświetlacz, manetka gazu i klamki hamulców, które odcinają ciąg silnika w razie hamowania. Montaż był stosunkowo prosty, zajęło mi to około 2 godzin. Należało przełożyć tylną kasetę (9 rzędów), założyć opony (Schwalbe Energizer Plus 28x1.75 - nie były w zestawie), baterię i resztę akcesoriów do kierownicy. Zasięg po mieście przy pełnej baterii i wspomaganiu pedałowaniem to jakieś 50-60km (producent deklaruje do 100km, ale wiadomo, takie deklaracje można włożyć miedzy bajki, zwłaszcza o tej porze roku jak jest już zimno). Prędkości to jakieś 30km/h używając samej manetki, przy wspomaganiu pedałowaniem bez większego wysiłku 36-38km/h, pod sporą górkę mniej więcej także około 30km/h.

Wiem, że dla wielu z Was e-rower to takie małe oszustwo, jednak w moim przypadku to było stosunkowo rozsądne rozwiązanie. Obecnie praktycznie codziennie w ciągu tygodnia dojeżdżam do pracy 20km w jedną i w drugą stronę, czyli robię 40km dziennie. Wiadomo, że nie zawsze się chce, nie zawsze jest pogoda czy też czas żeby pedałować na spokojnie.
Wrażenia z jazdy są bardzo fajne, zdecydowanie łatwiej się jedzie niż na zwykłym rowerze. Czas dojazdu do pracy skrócił mi się o jakieś 25-30%.

Jak ktoś ma jakieś pytania odnośnie tego roweru, to chętnie odpowiem.

#rower #ebike #pokazrower
Pobierz sensi - Mój #lazaro przeszedł małą zmianę ze zwykłego roweru na rower elektryczny. 
...
źródło: comment_P1nmMYPFV9y2iLEuBzLGhv4GZbwyYYnx.jpg
  • 54
@Solitary_Man: no to ładny wynik :) ja mam też gdzieś podobnie tyle że w połączeniu z rowerem szosowym, na nim najwięcej w tym roku jeździłem. Ja swojego integrala kompletnie nie serwisowałem, dopiero jak po użytkowaniu w zeszłej zimie okazało się, że łańcuch zardzewiał i kaseta oraz blaty z przodu były do wymiany, to nauczyłem się, że jednak trzeba dbać o rower, bo wymiana sporo kosztuje :) ale przynajmniej nauczyłem się serwisować
@mYookus: Nie polecam lakierowania ramy rowerowej sprayem, szczególnie aluminiowej. Maksymalnie przez rok przy normalnym użytkowaniu będzie to wyglądało jako tako - potem odpryski, niska odporność na rysy i odbicia np. kamieni. Przerabiałem ten temat na własnym rowerze, a zrobiłem wszystko porządnie, co więcej - pistoletem i lakierem z utwardzaczem. W końcu oddałem ramę do piaskowania i lakierowania proszkowego (czarny półmat) i nie dość, że sprawdza się to rewelacyjnie, wygląda świetnie, to
@sensi: To nie jest rower elektryczny, tylko motorower, jeżeli może jeździć bez pedałowania.
Zgodnie z prawem w rowerze elektrycznym napęd może mieć tylko charakter wspomagający, czyli musisz pedałować, żeby jechać. Dodatkowo prawo ogranicza moc takiego napędu do 250 W, oraz wymaga, zeby napęd elektryczny był odłączany po przekroczeniu prędkości 25 km/h.
Z Twojego opisu Twój napęd nie spełnia takich kryteriów, a więc mam nadzieję że zdajesz sobie sprawę, że posiadając
@sensi: dzięki za odpowiedzi.. trochę nie rozumiem bólu dupy w komentarzach powyżej... jaka jest różnica pomiędzy tymi co jadą pedałując z prędkością 20-30km/h a tymi co jadą nie pedałując z taką samą prędkością? efekt jest taki sam - pojazd się porusza i taką samą szkodę może spowodować zarówno w pierwszym jak i drugim przypadku... debilny zapis w ustawie i przede wszystkim martwy, bo nikt tego nie będzie sprawdzał...

osobiście, gdybym miał
@Emill: poza tymi dodatkowymi kilogramami w zasadzie nie ma większej różnicy. Jednak rozumiem ograniczenie prędkości, bo niestety mamy zbyt dużo lekkomyślnych i niedoświadczonych rowerzystów, którzy mogliby jeździć z dużą prędkością tam gdzie nie powinni i jakieś ograniczenia muszą być. Jednak kwestia mocy silnika jest dla mnie bardzo sporna, gdziekolwiek się czyta opinie to każdy twierdzi że 250W to za mało by normalnie jeździć takim elektrykiem. Podobnie kwestia manetki jest dla mnie
@sensi: ja akurat bym docenił taką manetkę na dalsze wycieczki... kiedyś wybrałem się na trasę 80km i w okolicach 50-60 zaczęło mi mocno dokuczać kolano... później drugie... ostatnie 20km robiłem z przerwami co 2-3km bo normalnie nadepnąć na pedało nie mogłem.. nie wiem czy przewiało mi czy jakieś inne problemy miałem, fakt faktem - ledwie do domu dojechałem, już brałem pod uwagę po kogo dzwonić, żeby mnie ściągnął... starszym ludziom myślę,
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@sensi: sorki, że wołam ale masz jeszcze ten rower? Jak to się sprawdza - sprawdzalo bo też chcę zamontować na lazaro ale v3 zestaw s2100 czyli sporo mocniejszy od twojego i zastanawiam się czy to będzie mi chodzić... Bo to kurcze 4k prawie
@bury256: rower wciąż mam, ale za bardzo na nim nie jeżdżę bo teraz jest w małej rozsypce i teraz też ogólnie mało jeżdżę rowerem. Co do tego czy się sprawdzało, to jeździć się da, zdecydowanie zamontuj szersze opony, na tyle szerokie na ile Ci starczy miejsca, bo przy takich prędkościach wąskie opony to trochę samobójstwo. Dobre hamulce tarczowe to podstawa - tutaj na zdjęciach widać jeszcze v-brake, ale wymieniłem je dość