Wpis z mikrobloga

Mirki zastanawiam się nad pójściem w stronę grafiki komputerowej. Mam pytanie czy do pracy w tym zawodzie (czy to praca przy grac czy przy jakichś innych animacjach) potrzebna jest umiejętność rysowania/malowania? Czy jeśli potrafię narysować ludzika z 5 kresek to mnie automatycznie skreśla?

Poza tym jak to wygląda w życiu, np. przy tworzeniu gry? Są osoby które wymyślają postacie itp, szkicują, malują i są ludzie którzy za pomocą programów tworzą animacje itp? Czy jednak najlepiej by było jakby pracownicy potrafili i malować i tworzyć grafikę?

#grafikakomputerowa #grafika3d
  • 19
  • Odpowiedz
@MirkoStats: Nie mam żadnych, właśnie o to chodzi że zawsze mnie interesowało tworzenie animacji ale nigdy nie miałem czasu poważnie nad tym siąść, teraz mam ale zastanawiam się czy w tej działce ma szanse pracować ktoś kto nie ma talentu do rysowania?
  • Odpowiedz
@MirkoStats: takie kategoryczne nie? Nawet jeśli mam całkiem dobrą wyobraźnie przestrzenną, jestem w stanie wyobrazić/widzieć trójwymiarowe rzeczy, ale nie jestem w stanie namalować powiedzmy jakiejś postaci?
  • Odpowiedz
@MirkoStats: no z programowaniem troche przesadziłem :P

@czteroch: z tym dużo lepiej u mnie, myślę że w sprawach artystycznych, warsztat itp można się z czasem podszkolić, kwestia treningu

Możecie coś polecić na początek? Chodzi mi o modelowanie 3D (marzy mi się praca w produkcji gier).
  • Odpowiedz
@SiemkaKolego: jak chcesz coś zrobić z głowy, to tak.
Narysowanie postaci przed jej wymodelowaniem jest baaaardzo przydatne. Bardzo.
Ale jak modelujesz na podstawie konceptu.. To, w sumie potrzebne Ci trochę inne umiejętności 'rysowania' (np. Takie handpainted textury), albo po prostu obsługa Photoshopa.

BTW nie ma czegoś takiego jak talent.
  • Odpowiedz
Grafika komputerowa to chyba zbyt ogólnie, bo jak chcesz się grafiką 3D i animacjami zajmować to potrzebna będzie fizyka/matematyka, jak projektowaniem logo, ulotek i reklam, to typografia, wyczucie stylu, designu (nie wiem jak to nazwac), a ktos kto robi artworki raczej bedzie musial umiec rysować
  • Odpowiedz
@SiemkaKolego: siema colego. Ilość zawodów jest bardzo duża w tej branży. Animator może mieć pracę od filmów przez reklamy po gry. Modele 3D to samo, programować w grach można też na wiele sposobów. Można gry testować można też tworzyć ich strukturę nie zależnie od narzędzi grifczno programistycznych. Można siedzieć godzinami nad malowaniem tekstur lub można być artworkerem i robić rysunki, szkice, lub pełne kolorowe artworki. Można być też specjalistą od motion
  • Odpowiedz
@Melcma: nie kuś go z tworzeniem contentu na początku, bo to co stworzy będzie bardzo kiepskiej jakości (i notabene musi byc).
Nie da się stworzyć czegoś bez umiejętności w 3d. Taki mamy klimat ;).
  • Odpowiedz
Dziękuję za odpowiedzi :) a możecie coś polecić na początek (padło już UNITY 3D)? Chodzi mi o narzędzia na których się pracuję, albo chociaż jakieś książki/strony od których można zacząć.
  • Odpowiedz
@SiemkaKolego:
silnik: UE4
soft:
3ds max, maya, blender, c4d - ("główny" soft) modeling
Zbrush - sculpt (ew mudbox, od biedy Blender)
Substance Painter/Quixel, Photoshop ;), xNormal, CrazyBump/Bitmap2Material
  • Odpowiedz