Wpis z mikrobloga

Mirki zastanawiam się nad pójściem w stronę grafiki komputerowej. Mam pytanie czy do pracy w tym zawodzie (czy to praca przy grac czy przy jakichś innych animacjach) potrzebna jest umiejętność rysowania/malowania? Czy jeśli potrafię narysować ludzika z 5 kresek to mnie automatycznie skreśla?

Poza tym jak to wygląda w życiu, np. przy tworzeniu gry? Są osoby które wymyślają postacie itp, szkicują, malują i są ludzie którzy za pomocą programów tworzą animacje itp? Czy jednak najlepiej by było jakby pracownicy potrafili i malować i tworzyć grafikę?

#grafikakomputerowa #grafika3d
  • 19
@MirkoStats: Nie mam żadnych, właśnie o to chodzi że zawsze mnie interesowało tworzenie animacji ale nigdy nie miałem czasu poważnie nad tym siąść, teraz mam ale zastanawiam się czy w tej działce ma szanse pracować ktoś kto nie ma talentu do rysowania?
@MirkoStats: no z programowaniem troche przesadziłem :P

@czteroch: z tym dużo lepiej u mnie, myślę że w sprawach artystycznych, warsztat itp można się z czasem podszkolić, kwestia treningu

Możecie coś polecić na początek? Chodzi mi o modelowanie 3D (marzy mi się praca w produkcji gier).
@SiemkaKolego: jak chcesz coś zrobić z głowy, to tak.
Narysowanie postaci przed jej wymodelowaniem jest baaaardzo przydatne. Bardzo.
Ale jak modelujesz na podstawie konceptu.. To, w sumie potrzebne Ci trochę inne umiejętności 'rysowania' (np. Takie handpainted textury), albo po prostu obsługa Photoshopa.

BTW nie ma czegoś takiego jak talent.
Grafika komputerowa to chyba zbyt ogólnie, bo jak chcesz się grafiką 3D i animacjami zajmować to potrzebna będzie fizyka/matematyka, jak projektowaniem logo, ulotek i reklam, to typografia, wyczucie stylu, designu (nie wiem jak to nazwac), a ktos kto robi artworki raczej bedzie musial umiec rysować
@SiemkaKolego: siema colego. Ilość zawodów jest bardzo duża w tej branży. Animator może mieć pracę od filmów przez reklamy po gry. Modele 3D to samo, programować w grach można też na wiele sposobów. Można gry testować można też tworzyć ich strukturę nie zależnie od narzędzi grifczno programistycznych. Można siedzieć godzinami nad malowaniem tekstur lub można być artworkerem i robić rysunki, szkice, lub pełne kolorowe artworki. Można być też specjalistą od motion
@Melcma: nie kuś go z tworzeniem contentu na początku, bo to co stworzy będzie bardzo kiepskiej jakości (i notabene musi byc).
Nie da się stworzyć czegoś bez umiejętności w 3d. Taki mamy klimat ;).
Dziękuję za odpowiedzi :) a możecie coś polecić na początek (padło już UNITY 3D)? Chodzi mi o narzędzia na których się pracuję, albo chociaż jakieś książki/strony od których można zacząć.