Aktywne Wpisy
Fjubens +13
![Fjubens - Sytuacja na rynku matrymonialnym. #tinder #badoo](https://wykop.pl/cdn/c3201142/5f99680b7168a386707ff7a0653d7e96940aa753123ffe5749f2a7bb254285bf,w150.jpg?author=Fjubens&auth=51244aa336c3655b63550eff1c8fab76)
źródło: 1000020207
Pobierz![Salido](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Salido_k44H8zwwFT,q60.jpg)
Salido +228
Minął 53. (z 73) dzień wakacji.
W ciągu ostatniej doby miało miejsce 9 wypadków śmiertelnych w których zginęło 9 osób.
254 wypadki drogowe ze skutkiem śmiertelnym od początku wakacji.
274 ofiary śmiertelne w wypadkach drogowych od początku wakacj
W ciągu ostatniej doby miało miejsce 9 wypadków śmiertelnych w których zginęło 9 osób.
254 wypadki drogowe ze skutkiem śmiertelnym od początku wakacji.
274 ofiary śmiertelne w wypadkach drogowych od początku wakacj
![Salido - Minął 53. (z 73) dzień wakacji.
W ciągu ostatniej doby miało miejsce 9 wyp...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/8afd64c39c13b010facd28ab1b4fc9628112a008503a8daa615dfaa841abab10,w150.gif)
źródło: 1-433025-3
Pobierz
Pewnie wielu z Was, znajomych, taksówkarzy, z którymi jedziecie przyzwyczaiło się do świecącej na żółto kontrolki ABSu. Pewnie też wiecie, że ABS wtedy po prostu nie działa, a to gorsza sytuacja niż samochód, który nie ma ABSu całkowicie.
Jeśli macie wątpliwości dlaczego taka sytuacja jest niebezpieczna (a jej naprawa to często tylko poprawa niedociśniętej wtyczki lub oczyszczenie czujnika/koronki [nie wiem jak to lepiej nazwać]) to obejrzyjcie nagranie. Zakładam, że w tym modelu już od początku ABS był standardem.
Nagranie nie moje, nie najnowsze również, choć to akurat moje rejony. Fragment od 0:14, powinno się tak ustawić.
Jakby ktoś nie rozumiał, wyjaśnienie - Vectra złapała miękkie pobocze kołami z prawej strony. Przez zepsuty ABS koła się zablokowały, choć to nie jest największym problemem. Koła na asfalcie siłą rzeczy mają lepszą przyczepność - czyli lewa część samochodu szybciej utraciła prędkość, samochód obróciło, a skutek widzicie na nagraniu.
Gdyby ABS był sprawny to siła hamowania zostałaby odpowiednio obniżona i dzięki temu nie byłoby ryzyka obrócenia samochodu. /tak, wiem, teoria trochę uproszczona, ale wytłumaczone dość zrozumiale./
Tak jak napisałem: Jeżeli gość zaczepił pobocze mając sprawny ABS (podkreślam że koła się nie zablokowały bo ma sprawny ABS) to i tak by wykręcił bączka, ponieważ stracił przyczepność na jednej stronie auta.
Czy ci się zablokowały, czy nie to jest w ogóle nie ważne.
Jedziesz i dwoma (załóżmy) kołami znajdujesz się poza przyczepnym asfaltem. Jeśli koła się nie blokują to samochód hamuje w identyczny sposób po obu stronach. Czyli się nie obraca, nie ma różnicy, nie ma innych przeciążeń.
W momencie, gdy dochodzi do zablokowania kół po stronie pobocza to działa ABS i obniża/nie zwiększa siły hamowania.
Zakładam, że jedziemy dłuższy odcinek i płynnie, stopniowo
Jedynie z tym blokowaniem....
Samochód może się ślizgać i nie ważne czy zablokowane czy nie.
Tak samo może się nie ślizgać gdy są zablokowane koła.
(Skuteczność hamowania z zablokowanymi kołami wynosi 70%)
Aczkolwiek