Wpis z mikrobloga

Nazwa.pl robi sobie niezłe jaja i naciąga swoich klientów...

Skorzystałem kiedyś z promocji "nawet 6 domen za 0zł". Ale jako, że skorzystałem jako osoba prywatna (czytaj 'konsument'), z 'nawet 6' robi się 'tylko 1'. Tak więc zarejestrowałem sobie jedną domenę. Oczywiście jako, że nigdy nie ma nic za darmo, najpierw przeczytałem regulamin. I miałem rację, ale co ciekawe - nie dotyczy to konsumentów:


1. W przypadku przeniesienia domeny, zarejestrowanej w ramach promocji, do innego usług odawcy przed upływem pierwszego rocznego abonamentu, Klient zobowiązuje się do przedłużenia domeny w nazwa.pl na kolejny rok przed dokonaniem przeniesienia.

2. W przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu promocji, a w szczególności postanowień punktu 1, będzie on zobowiązany do dokonania na rzecz nazwa.pl wpłaty, tytułem odszkodowania za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy przez Klienta, której wysokość będzie stanowiła równowartość ceny rejestracji netto o której mowa w tabeli powyżej. Niniejsze postanowienie nie ma zastosowania do Klientów będących konsumentami.


O ile dobrze pamiętam, pogrubiona przeze mnie treść wymuszona jest przez prawo, a jest bardzo nie na rękę usługodawcom.

Jako, że minął rok,nazwa.pl chce 99zł+VAT za odnowienie, a niektórzy inni biorą tylko 50zł + VAT za odnowienie, zdecydowałem się domenę przenieść. I już w momencie wystąpienia o AuthInfo dostałem od nazwa.pl 'ostrzeżenie', w którym przytoczono te punkty regulaminu:

Zgodnie z Regulaminem promocji "Nawet 6 domen pl za 0 zł!", przed przeniesieniem domeny zarejestrowanej w ramach promocji do innego usługodawcy przed upływem pierwszego rocznego abonamentu, Klient zobowiązany jest do przedłużenia domeny w nazwa.pl na kolejny rok. W przypadku naruszenia przez Klienta postanowień regulaminu, jest on zobowiązany do dokonania na rzecz nazwa.pl wpłaty tytułem odszkodowania za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy przez Klienta, której wysokość będzie stanowiła równowartość różnicy pomiędzy ceną standardową a ceną promocyjną usługi z dnia zawarcia umowy.


Co ciekawe, w jakiś magiczny sposób zniknęła dalsza treść, w której znajdowała się informacja, że nie dotyczy to konsumentów.

Domenę przeniosłem to mniej łapczywego rejestratora, a tutaj nagle od Nazwa.pl dostaję notę obciążeniową na 9.9zł (koszt rejestracji) i znowu przytoczona powyższa treść (ponownie zapomniano o informacji, że nie dotyczy konsumentów).
Oczywiście 9.9zł to żadne pieniądze, ale jednak jest to wyłudzenie! Większość osób przeczyta to co pod mailem (czyli cytat z regulaminu z pominiętą informacją, że nie dotyczy to konsumentów). A jak taki człowiek zobaczy notę obciążeniową (wystawioną niezgodnie z ich własnym regulaminem) , to podejrzewam, że 50%, a kto wie, może nawet 90% stwierdzi 'no widocznie nie doczytałem w regulaminie' i zapłaci.

#nazwapl #oszukujo #domeny

Wołam @nazwa_pl, chociaż konto nie jest oznaczone jako zweryfikowane
  • 12
  • Odpowiedz
@husky83: Przecież to są naciągacze, od których Pobieraczek i Kruk Inkaso by się mogli uczyć tricków. Ja na szczęście nie miałem z nimi do czynienia (znajomy odradził motzno i na szczęście zdążył - chałwa mu za to), alę widzę co chwilę, jakie inni mają przejścia.
  • Odpowiedz
@Funky666: no właśnie widzę, że naciągacze.. Zobaczymy jak się odniosą do maila, którego im wysłałem (z pytaniem dlaczego dostałem notę, skoro jestem konsumentem i dlaczego z treści regulaminu przytoczonego w mailu wyleciała treść o konsumentach).

@Tesla21: Przeniosłem przed czasem, dostałem notę na 9.9zł (czyli koszt rejestracji bez promocji). Nie zapłaciłem i zapłacić nie zamierzam, bo w regulaminie jasno mają informację, że nie dotyczy konsumentów.

Zobaczymy co odpiszą na mojego maila,
  • Odpowiedz
@husky83: Przecież taki proceder jest od dawna i to nie tylko na nazwa.pl. Co nie zmienia faktu, że to naciąganie. Jeśli domena jest "w promocji" to na 99% jest taki zapis w regulaminie.
  • Odpowiedz
@husky83:

Home.pl https://home.pl/promocje/5-domen/regulamin
W przypadku transferu domeny zarejestrowanej w ramach promocji do innego usługodawcy przed pierwszym odnowieniem, Uczestnik zobowiązuje się do jej uprzedniej prolongaty w systemie Organizatora na kolejny rok w cenie odpowiadającej kosztowi odnowienia domeny z aktualnego cennika Organizatora. Dokonanie opłaty, o której mowa w zdaniu poprzednim, zwalnia uczestnika promocji z jakichkolwiek dodatkowych świadczeń na rzecz Organizatora.

Domeny.pl https://domeny.pl/files/regulamin_domenobranieXV.pdf
Przeniesienie świadczenia Usługi (Transfer domeny) w odniesieniu do domeny
zarejestrowanej w
  • Odpowiedz
@c4-pl-: Teraz już to wiem ;-)

@phervers: @Tesla21: Dostałem od nich odpowiedź, że faktycznie, nota obciążeniowa została wysłana 'przez pomyłkę'. Ani słowem nie odnieśli się do pytania, dlaczego w mailach pomijana jest informacja, że nie dotyczy to konsumentów.... Ewidentnie celowa zagrywka, ale mam zamiar drążyć temat.
  • Odpowiedz
@husky83: Dzięki za ten protip. Zapisałem sobie go w ulubionych i użyłem dzisiaj. Skorzystałem z tego samego prawa z regulaminu i wytłumaczyli się, że żadnej kary nie mogą się domagać. Tak samo, po wygenerowania kodu, dostałem od nich maila, że niby chcę przedłużyć umowę i że mam zapłacić 123zł do dwóch tygodni.
  • Odpowiedz
@firunna: a wtedy odpisali, że naprawią 'błąd' w ciągu iluś tam dni... Jak miło :/ Czyli nadal naciągają ludzi... Ciekawe, komu to można zgłosić.. Albo zrobić im tutaj czarny PR, a właściwie sami sobie go robią... Ale nie na mirko, a jako znalezisko ;)
  • Odpowiedz
@husky83: hej, sorry, że odkopuje, ale mam podobny problem. Łącznie w nazwie mam około 10 domen i postanowiłem zacząć je przenosić ze względu na koszty. Na początek zleciłem przeniesienie 3 domen i w zamian dostałem 3 noty obciążeniowe - jedna na 100zl, dwie na 90. Do tego dostałem również 3 faktury po 60+zł za usługę DNS Anycast, która narzucają z góry. Faktur wiadomo, że nie zapłacę, ale jak uniknąć płacenia not?
  • Odpowiedz