Wpis z mikrobloga

Udało mi się prostym sposobem skompresować tablicę floatów maksymalnie do 90% oryginału (87% gdy nie ma różnic znaków wartości) - cholera, za mało. powalczę teraz z predykcyjnym ich kompresowaniem i dam wyniki. muszę zejść poniżej 70%, aby to się opłacało!

#playcanvas #nieprogramowanie
  • 7
  • Odpowiedz
@Ginden: zakres się może różnić niezależnie ode mnie (wsio zależy od tego jak zostanie wyeksportowany model), ale PlayCanvas zawsze zapisuje do 4 miejsc po przecinku.
  • Odpowiedz
@PsichiX: Jak masz zakres od 9999.9999 do - 9999.9999 to masz 2\*10^8 kombinacji.
Zapiszesz na 28 bitach bez problemu i masz 87.5% kompresji (bo float to 32 bity, rozumiem)?
Ewentualnie na pierwszych dwóch bajtach możesz zapisać liczbę bitów na liczbę i liczbę liczb. Po przeczytaniu tych liczb czytasz kolejne dwa bajty analogicznie.

Nie wiem jakie dane próbujesz skompresować, powiesz coś więcej?
  • Odpowiedz
@Ginden: kompresuję pozycje, texcoordy i normalki - dzięki Twojemu pomysłowi dla normalek z precyzją 2 spadło do 25%, dla texcoordów z precyzją 3 do 31%, a dla pozycji z precyzją 4 (i zakresem <-100; 100>) do 61%. tej metody użyję!
KOCHAM CIĘ <3

  • Odpowiedz