Wpis z mikrobloga

Polska z prawie najniższym w UE udziałem podatków w benzynie
W sierpniu 2015 roku procentowy udział akcyzy i VAT w cenie litra benzyny wynosił w Polsce 54,6 proc. Tylko w Bułgarii podatki stanowiły mniejszą część ceny tego paliwa wśród krajów Unii Europejskiej. Zupełnie inaczej było w przypadku oleju napędowego.

(...)Łączny udział akcyzy i VAT w cenie detalicznej benzyny wyniósł w naszym kraju w minionym miesiącu 54,6 proc. i tylko w Bułgarii ten udział był jeszcze niższy (na poziomie 48,7 proc.). Porównywalne były też udziały podatków na Łotwie (54,8 proc.), Litwie (55 proc.), w Estonii (54,8 proc.) oraz na Węgrzech (56,4 proc.). Z kolei największy udział akcyzy i VAT w cenie benzyny notowany jest w Wielkiej Brytanii (68,8 proc.), Holandii (68,2 proc.) i we Włoszech (66,4 proc.).

(...) Udział podatków w polskiej cenie ON był nawet niższy niż w przypadku benzyny i wyniósł 52,8 proc., ale w tym przypadku było aż sześć krajów, w których był on jeszcze niższy. Ponownie liderem jest tu Bułgaria (45,8 proc.), przed Grecją (48,4 proc.), Luksemburgiem (48,9 proc.), Litwą (49,5 proc.), Łotwą (50,9 proc.) i Hiszpanią (52,2 proc.). Tu również najwyższy udział podatków dotyczy Wielkiej Brytanii (69,4 proc.) i Włoch (63,7 proc.).


http://nafta.wnp.pl/polska-z-prawie-najnizszym-w-ue-udzialem-podatkow-w-benzynie,257946_1_0_0.html

Ok.

#neuropa #4konserwy #motoryzacja
Pobierz
źródło: comment_pSIWLkbaiX7g3wvOaa0ASYqP4Z3XHVf7.jpg
  • 14
@Baron_Al_von_PuciPusia: Rozpisano wczoraj przetargi na projekt i budowę S6 - Obwodnica Słupska (druga jezdnia) oraz odcinek Słupsk-Lębork! Ten pierwszy fragment nie ma jeszcze nawet decyzji środowiskowej dx.
Dziwi mnie, że najpierw rozpisują przetargi na drugą obwodnicę Trójmiasta czy te powyższe odcinki, podczas gdy najbardziej potrzebny jest ten z Lęborka do Gdyni i powinien być zrobiony jako pierwszy (ze względu na korki od Wejherowa, przez Redę po Rumię)
Pobierz
źródło: comment_B1KTOiuEaP7bw6fIYOYN3mKSva153ZPM.jpg
@przemek6085: Wiesz że jestem wrogiem drugiej obwodnicy Trójmiasta. :P A że rozpisują przed DŚU to mnie nie dziwi, to najświeższa zagrywka przedwyborcza - naogłaszają przetargów teraz (to nie jest jedyny odcinek z taką akcją), a potem będą opóźniać start drugiego etapu do momentu jak wszystko będzie gotowe, czyli część przetargów może się ciągnąć po 2 lata.
@Baron_Al_von_PuciPusia: Uważam że akualne ceny są jak najbardziej ok, ponieważ 15zł za 100km w trasie jest dziś osiągalne zarówno na ropie jak i na lpg. Dzięki temu przeciętny kowalski dziś może podróżować relatywnie tanio w stosunku do zarobków.
@Elthiryel: moim zdaniem, docelowo to nie jest zły pomysł, ale po pierwsze skierowałbym północny fragment bardziej w stronę zachodnią (tak by nie zahaczać sztucznie o Gdynię tylko lecieć prosto z przebiegiem S6), no a po drugie raczej zostawiłbym ten odcinek do realizacji w następnym planie budżetowym - są ważniejsze drogi do wybudowania i na razie wystarczyłoby zamknąć S6 bez tego odcinka
@wooks001: nie obwodnicy południowej, tylko metropolitalnej; elcio uważa, że
@wooks001: Nie południowej, tylko kolejnej zachodniej. Nie mam teraz czasu pisać elaboratu bo jestem w pracy, mogę napisać jak wrócę, ale chyba najlepiej poczytać dyskusję w wątku tej obwodnicy na Forum Polskich Wieżowców. Zasadniczo zgadzam się z większością argumentów przeciwników.