Wpis z mikrobloga

Zmotoryzowane mirki, udało mi się zejść Nissanem Note 1.4 do spalania na poziomie 4.8 / 100km.
Macie jakieś rady żeby zwiększyć ekonomiczność jazdy?
praktycznie nie używam hamulca, służy mi on wyłącznie do nagłego zatrzymywania się. Staram się jeździć dynamicznie i przewidywać sytuację na drodzę, któtko mówiąc przy małym ruchu, kiedy nikomu za mną się nie spieszy toczę się do świateł przez 100m.
jadę na możliwie wysokim biegu
z górki zawsze hamuję silnikiem i tu mam pytanie: na biegu 3 prędkość swobodnego toczenia się górki jest ograniczona przez silnik do 70km/h, jednak jeden zjazd był na tyle stromy że nie mogłem jechać więcej niż 50. Włączyłem więc dwójkę i w miarę wzrostu prędkości silnik mimo że nie pracował wył strasznie przez to hamowanie silnikiem - myślałem że się rozpadnie wiec wrzuciłem już tą trójkę i hamulec, bo bałem się awarii Tłoki poruszają się przez obracające się koła ale myślałem że coś strzeli :P Obciążenie zewnętrzne musiało być zbyt duże.

#motoryzacja #ecodriving #eco #oszczedzanie
  • 19
@sspiderr: jak patrzysz na wskazania komputera to średnio to uzyskałeś. Lepiej ztankuj do fula i potem patrz ile przejedziesz i tak kilka razy bo inaczej nie jest to miarodajne. Druga sprawa dojedziesz silnik w końcu taką jazdą.
@sspiderr: zawalisz motor nagarami, skrzynia I caly układ napędowy dostaną w kość od zbyt wysokich biegów. Skoro lpg Ci się nie opłaca, to dalsze oszczędności w jeździe są bez sensu, o ile w ogóle możliwe. Nie lepiej po prostu jeździć płynnie, bez spinania się o złotówkę na stu kilometrach?
z górki zawsze hamuję silnikiem i tu mam pytanie: na biegu 3 prędkość swobodnego toczenia się górki jest ograniczona przez silnik do 70km/h, jednak jeden zjazd był na tyle stromy że nie mogłem jechać więcej niż 50. Włączyłem więc dwójkę i w miarę wzrostu prędkości silnik mimo że nie pracował wył strasznie przez to hamowanie silnikiem - myślałem że się rozpadnie wiec wrzuciłem już tą trójkę i hamulec, bo bałem się
@sspiderr: opłaci Ci się lpg bo przy 5 l benzyny to jest jakieś 6,5 l gazu co daje prostą kalkulację 1,65x6,5=~11zł
5x4,4=22 zł.

Dodatkowo taka jazda oszczędza układ napędowy i podobne i jest słaba cyrkulacja oleju, mała wydajność wtrysków, dużo nagaru ponieważ nie korzystasz z nominalnych obrotów silnika i temp spalania też jest mała. Swoją drogą ale trzeba być dobrze chorym żeby tak na siłę oszczędzać. Zamiast 30 minut jechać dłużej
@sspiderr: normlanie, optymalne obroty dla silnika benzynowego to 2-2,5tys. Bieg tutaj nie ma wielkiego znaczenia, szczególnie jak jedziesz z górki. Tak, czy inaczej ecodriving pozwala zaoszczędzić pieniądze na paliwie, które wydasz potem na naprawę auta. Z górki zależy jak stromo - ale zazwyczaj kolo 3-4tys max i pomaga sobie hamulcem
@sspiderr: normalnie, do odcinki ( ͡° ͜ʖ ͡°) a tak na poważnie - w jednym wozie mam automat, w drugim normalnie - na biegu stosownym do prędkości i charakterystyki silnika. Ale nie jestem miłośnikiem ekojazdy i nie lubuję się w liczeniu spalania. Nie mieszkamy w Alpach, żeby usmażyć hamulce długim dohamowaniem z górki.
@sspiderr: Instalację z powodzeniem można wyjąć przełożyć do inego auta bądź sprzedać. Mało jeździsz chyba że tak długo będzie Ci się zwracać instalka. Jak policzyłem masz 50% oszczędności, a pewnie więcej bo 5l to pali od wielkiego dzwonu. Zwrot masz po 25 kkm. Czyli szybko. Jak chciałeś bić rekordy spalania trzeba było kupić lupo 1.2 tdi albo pandę 1.3 mulijet - zejdziesz przy takim kombinowaniu poniżej 3.5l