Wpis z mikrobloga

Jestem totalnie zielony w temacie #gryplanszowe. Co możecie polecić? Zatrzymałem się w dzieciństwie na Upiornym Zamczysku i Monopoly i Eurobiznes ;)
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@crazyfigo: co roku wychodzi grubo ponad 300 gier po Polsku, jest tego takie mrowie, że trochę minie zanim zobaczysz jakie gry ci odpowiadają, najlepiej byś znalazł lokalny klub planszówkowy lub pojechał na konwent by spróbować wielu gier;
możesz też obczaić gameplaye i recenzje gier standardowo polecanych czy skierowanych do szerokiego spektrum graczy np. Carcassone, Wsiąść do pociągu, Dixit, Dobble, List Miłosny, ...
polecam przejrzeć tag bo podobne pytanie przewijało się
  • Odpowiedz
Jestem totalnie zielony w temacie #gryplanszowe. Co możecie polecić? Zatrzymałem się w dzieciństwie na Upiornym Zamczysku i Monopoly i Eurobiznes ;)


@crazyfigo: Nie słuchaj januszyplanszówek mówiących, że Talizman albo Kolejka są super. Owszem, są jeśli to nie Ty wydałeś cebuliony na te gry, bo są moim zdaniem po prostu nudne :) Określ się jaki temat gier i ile osób potencjalnie masz do gry, to na pewno coś
  • Odpowiedz
@crazyfigo: ja nieplanszówkowych znajomych zacząłem wciągać lekkimi tytułami. To co pykło od razu to Wsiąść do Pociągu: Europa, Splendor, Catan i 7 Cudów Świata. To co pykło po jednej lub dwóch grach i sprawiło, że po te pierwsze sięgamy rzadziej to Alchemicy, Listy z Whitechapel, Terra Mystica, Agricola, Martwa Zima i Eldritch Horror.
Na początek polecałbym coś z tej listy, przy czym sam już musisz wiedzieć co Cię najbardziej interesuje.
  • Odpowiedz
@crazyfigo: To ja polecam następujące tytuły: "Robinson Crusoe: Przygoda na przeklętej wyspie", "Eldritch Horror", "Atak Zombie", "Battlestar Galactica". Przeczytaj sobie opisy na przykład na Rebelu i zobacz, czy to dobry kierunek, czy może coś innego.
  • Odpowiedz
@tomash-pl: Te gry to raczej nie dla początkującego, bo są dość trudne :)