Wpis z mikrobloga

Dzisiaj przez chwilę był dostępny nowy rozkład pociągów 2015/2016, niestety PKP PLK już go zdjęła i ponownie ujawni dopiero pewnie w połowie listopada. Żałuję, że nic nie zdążyłem nic podejrzeć. Ktoś z Was może przeglądał?

Z tego co udało mi się wyczytać na forach i mnie interesuje (punkt widzenia Krakowa i okolic), to:
- W końcu znaczące skrócenie jazdy pociągów IC relacji #krakow #rzeszow do 2:00-2:10, więc szybciej niż większość autobusów. W rozkładzie jest też Pendolino z takim samym czasem przejazdu jak pociągi IC, chociaż od dawna zaprzeczają, aby w grudniu 2015 roku EIP dojechało do Rzeszowa.
- Weekendowy szybki pociąg IC Krynica-Warszawa przez #nowysacz #tarnow i dalej CMK, na nowych pociągach Flirt, szkoda, że tylko weekendowy...
- Kraków #warszawa oprócz dotychczasowych Pendolino będzie jeszcze 5 par pociągów IC na Flirtach i 1 para TLK, z czasami przejazdu 3:00-3:20, więc świetna alternatywa dla #polskibus #polskibusgold #luxexpress
- Kraków #wroclaw będą pociągi IC co 2 godziny, 2 razy więcej niż teraz.
- #zagorz #sanok #krosno #jaslo zyskają kolejny dalekobieżny pociąg (dzienny) jadący przez Rzeszów i Lublin do Warszawy i Bydgoszczy, a nocny pociąg będzie jeździł przez #gorlice #tarnow Kraków do Gdyni, przez Kielce i Warszawę. W Stróżach ten pociąg nocny będzie się łączył z częścią jadącą z Krynicy.

Takie ciekawostki, może kogoś zainteresuje.

#pkp #intercity #kolej #pociagi #transport #transportpubliczny
  • 12
  • Odpowiedz
@kakaowymistrz: dobrze pamiętam jak za czasów moich studiów zwykłe Regio jechało z Tarnowa do Krakowa (na Główny) w 1:20-1:30 a przyspieszony 1:10 a zdarzało się i szybciej. Niedawno znalazłem się na Kraków Główny i #!$%@? zgłupiałem. Mało się nie zgubiłem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Pamiętam też jak wracałem z Krakowa do Tarnowa #!$%@? o 1:30 w nocy. Pociąg pusty i siadłem a raczej położyłem się w przedziale i zasunąłem zasłony. Kanar obudził mnie dopiero w Sędziszowie Małopolskim. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@blackphoenix: Nie ma sensu pendo tą trasą, bo ta trasa jest modernizowana do maks 160 km/h. Na tą trasę zostało zmodernizowane 218 wagonów z vmax 160 km/h. Nie wiem czy jakikolwiek pociąg w taryfie ekspresowej miałby rację bytu na tej trasie, mnóstwo stacji po drodze, pociąg ekspresowy byłby niewiele szybszy od pośpiesznego.
  • Odpowiedz
@kakaowymistrz: Skreśli się miejscowości takie jak Brzeg, Strzelce Opolskie czy Krzeszowice. A modernizacja do 160 km/h wystarczy, tyle że niektóre odcinki w GOP wyremontowano tylko na 100 km/h, co jest za mało.

Gdyby ktoś poszedł po rozum do głowy i to poprawił, to i TLK/IC z taborem na 160 km/h potrzebowałyby mniej niż dwie godziny między Wrocławiem a Katowicami, stając na wszystkich aktualnie obsługiwanych stacjach. Dalej na wschód nie wiem, bo
  • Odpowiedz
@marc1027: Jak czytałem, to część CMK i odbija na Tomaszów, Koluszki i Skierniewice, z czasem jazdy 3:20, więc Pendolina będą jeździć godzinę krócej. Jak dla mnie to takie IC na Flirtach można puścić nawet w szczycie. Chyba 2 kursy, okołopołudniowy i wieczorny, będą jechać CMK, więc poza szczytem, gdzie wieczorem EIP i tak są tańsze. Nie mogę znaleźć posta na jednym forum gdzie to było dokładnie rozpisane :/ ale ogólnie Flirty
  • Odpowiedz