Wpis z mikrobloga

@nilfheimsan: co by nie mówić w kategorii rozrywka nie mamy chyba bardziej chodliwego towaru eksportowego
Nie zmienia to faktu ze przy takim gothicu (nawet 1) wiedzmin pod wieloma wzgledami wymieka i to mocno. I to jest smutne, bo gra juz mocno zabytkowa.
@cichy_brzek: czy ja wiem czy ciekawszą i oryginalną? Bohater, który nic nie pamięta i z jakiegoś powodu wszyscy wierzą, że jest ich nadzieją, ratuje kolonię, a potem kolejne miejsca. Podobnych historii w grach i książkach jest wiele, więc nie powiedziałbym, że jest ona oryginalna. W TW3 masz w dupie losy świata, skupiasz się na swoim własnym, można rzec samolubnym celu, nie masz wyższych pobudek, po prostu ratujesz Ciri, a do tego
@Zavis: wyobraz sobie, ze wlasnie nie. Chodzi mi o ogolna koncepcję, otwartość świata, mozliwosci i kierunki rozwoju. Gothic mial swoje wady ale ile lat temu powstal? postac mozna bylo poprowadzic na iles sposobow (akurat w serii wiedzmin jest to niewykonalne ze wzgledu na fabule - w koncu jesteśmy wiedzminem), a sterowanie - mnie to gothicowe sie akurat podobalo, bo blok byl blokiem a atak atakiem. Przelozenie poziomu danej umiejetnosci bojowej na
@cichy_brzek: Wiedźmin tylko korzysta z uniwersum Sapkowskiego, a fabułę tworzy ekipa CDPR, więc słowo "oparty" jest nie na miejscu. I właśnie fakt, że świat gry bazuje na powieściach Sapkowskiego powoduje, że ta gra ma oryginalną historię i nie jest to oklepana historia "bohater-wybraniec-ratuje świat". Podaj mi chociaż jeden tytuł, który powstał przed Wiedźminem i ma podobną fabułę. Dla osób, które w ogóle nie czytały książek taka gra jest czymś zupełnie nowym.
@Zavis: to jest oparty na książce czy nie jest? bo sam sobie przeczysz
bohaterowie, lokacje, język to tylko niektóre przykłady
rzeczywiście bardzo oryginalne, wziąć gotowy schemat i trochę inaczej poprowadzić fabułę, genialne
gothic ma ciekawszą, oryginalną historię


@cichy_brzek:
To czy ciekawsza to już odczucie subiektywny, z którym nie zamierzam dyskutować, ale co do oryginalności to już bym się nie zgodził. Jak już ktoś wyżej wspominał, w Gothiku główny bohater jest (w pewnym uproszczeniu) wybrańcem ratującym świat/jakiś region (podobnie jak np. w grach z serii Mass Effect, Dragon Age,The Elder Scrolls, Risen...). W Elder Scrollsach i Risenie nawet zaczynasz jako więzień. Schemat od zera
co wy z tym ratowaniem świata? w tej grze chodzi o wojnę z orkami xD

graliście wogóle w którąkolwiek część?


@cichy_brzek: Grałem. W 3 części (stojąc po stronie ludzi) musisz latać od wioski do wioski by odbijać ją z rąk okupujących je orków, pomagać partyzantów itd. Jak nie jest to ratowanie ludzkości to jak to inaczej nazwać? Jakie motywacje stoją za Bezimmienym? Po co przejmuje się światem zamiast wyruszyć w bliżej
@b0530e75d096fb594dc4ac1c28ef52ba: pomijając to, że 3 część jest najsłabsza z serii a mimo to możesz opowiedzieć się po której stronie chcesz grać (tak są więcej niż 2 możliwości a co za tym idzie zakończenia gry co obala twoje poprzednie teorie wyssane z palca) to na resztę twoich pytań odpowiedź znajdziesz w poprzednich 2 częściach
ale o Elder Scrollach tutaj nawet nie wspominaj, bo ta seria od Obliviona zamieniła się w syf


@Zavis: Nie no ja grałem do Morrowinda włącznie. Obliviona i Skyrima tylko po łebkach widziałem.
Warto wspomnieć, że TES II miał 100% otwarty świat z losowo generowanymi lochami i potworami a nawet całymi questami. Tej gry chyba nie dało się tak totalnie ukończyć (bo zawsze się mogły pojawić nowe questy poboczne). Wiadomo, że grafika