Wpis z mikrobloga

Dziś była pierwsza jazda na Ultrasie. No muszę powiedzieć, że #rower jest mega fajny.
Mam porównanie do #szosa Focus Culebro i jak pisałem wcześniej, na oko jest przepaść. Dzisiejsza jazda pogrzebała niemiecką markę i to głębiej niż na sześć stóp. Rower jest niesamowicie sztywny. Lekko i gładko się toczy. Nic nie brzęczy na wybojach, kocich łbach czy torach kolejowych. Jestem tu mocno zaskoczony, bo w Focusie brzęczało wszystko, linka w rurze, łańcuch, klamki, dosłownie wszystko. Tu jest zupełna cisza. Francuz ma bardziej wygodną geometrię jak dla mnie. Po kilku godzinach w siodle, nie czułem żadnego zmęczenia. Do tego hamulce 105, no bajka. Bardzo precyzyjne, duża modulacja, a jak trzeba ostre jak brzytwa. Przerzutki również nie dają pola krytyce. Płynnie, pewnie i szybko zmieniają biegi.
Najsłabszy punkt tego roweru, to dołączone pedały. Mają za lekki zatrzask, przez co obracają się razem z korbą, a nie pozostają w jednej pozycji. Z tego powodu, zawsze jak startujemy, mamy pedał odwrócony i nie można wpiąć buta. Być może się jeszcze wyrobią, bo lewy pedał już zaczął trochę reagować. Brakuje mi jeszcze okienka z podglądem biegów, ale trzeba się będzie nauczyć jeździć na wyczucie.
Muszę przyznać, że jestem w pozytywnie zaskoczony jakością tego sprzętu. Możecie mówić, że masówka, sieciówka itp. itd., ale jak nie próbowaliście, to milczcie. Nic poważnego nie można zarzucić tej maszynie, a do tego cena o jakiś 1000zł atrakcyjniejsza, niż u konkurencji. Szczerze polecam brać pod uwagę ten rower, podczas poszukiwania szosówki.
  • 19
@michnic: Brzęczący pancerz wewnątrz ramy w Culebro, to zmora tej serii. Łatwym sposobem można sobie z tym poradzić, ale to już nieważne. Klamki czasem też tak mają, niezależnie od modelu - kumplowi brzęczy w DA Di2, moje 105 5800 też to swego czasu dotknęło. Ale jak łańcuch może brzęczeć, to nie mam pojęcia (; Teraz masz nowy rower, jak poużywasz, to też się pewnie jakieś mankamenty pojawią - jak w każdym
@fixie: wszystkie wymienione wady Focusa, występowały od pierwszego kilometra, więc to nie tak, że coś się rozregulowało. Z linką sobie poradziłem, może nie na 100%, ale raczej milczała ;)
B'tiwn po odliczeniu od ceny kuponów na zakupy, które dostałem oraz pedałów, kosztował około 3650. Kto z konkurencji sprzedaje w tej cenie, taki sprzęt?
@fixie: Ja nie potrafię znaleźć w tej cenie roweru na pełnej grupie 5800, zawsze są jakieś kombinacje, niższe grupy lub starsze. W Ultra jest tylko korba spoza grupy, choć niewiele odstaje od 105. I jeszcze gwarancja. Decathlon daje dożywotnią na ramę, wideł, mostek i kierownicę, na resztę jak inni 2 lata.
@michnic: różnica w korbie jest właśnie znaczna, sztywność i uniwersalność. korby czteroramienne od Sh mają jeden standard rozstawu śrub, więc można sobie zmieniać blaty na większe/mniejsze. dożywotnia gwarancja jest fajna, ale przecież to nie jest rower na całe życie (;
@Francuski_Mistrz: do karbonów mam EVO Prince Black, do alu ostatnio założyłem Flash Pro - czuć różnicę w stosunku do gum ze 105tek. pasują bez problemu, tylko warto stosować fabryczne śrubki, bo te dodawane do okładzin przez swissstopa są żartem.