Wpis z mikrobloga

Kopiuję tutaj, co napisałem na forum - bo sprawa dla mnie jest poważna.

Sprawa wygląda tak. Nieświadomie (a może przez własną głupotę) - wpisałem dane karty płatniczej do subskrypcji serwisu z filmami online. Moment wpisywania danych nie zwrócił mojej uwagi, bo widziałem u góry w przeglądarce zielony znaczek z kłódką - czyli jakieś tam potwierdzenie autentyczności i wiarygodności strony. Niestety, dopiero po fakcie wygooglowałem nazwę strony i niestety jest mnóstwo ostrzeżeń, że jest to tzw. FRAUD/SCAM. Oczywiście natychmiastowo anulowałem na stronie usługę, ale jak zdążyłem przeczytać - niechętnie to robią i lubią sobie przedłużać opłaty (dodatkowy zonk przeżyłem, gdy zobaczyłem informację, że mogę dodatkowo zapłacić za przyspieszenie procesu anulowania usług). Co robić? Dezaktywować kartę albo usunąć wszystkie pieniądze z tego konta (na karcie nie da się zrobić debetu, z tego co wiem)? Na razie pobrało tylko 7 zł (na które się zgodziłem), aczkolwiek transakcja jest w okienku "Zestawienie blokad - MASTERCARD Omni" - czyli to oznacza, że BZ WBK już profilaktycznie blokuje te środki, bo wie że transakcja jest podejrzana? Napisałem już e-maila do BZ WBK, ale nie wiem co oni mogą w tej sprawie zdziałać.

Co do firmy - zarejestrowana jest w USA, ale adres i tel fałszywy, z tego co się zdążyłem zorientować. Dostałem niby ich potwierdzenie anulowania subskrypcji, ale wolę dmuchać na zimne.

#oszustwo #bank #karta #powaga
  • 3
@Davidvia0: blokada kwoty to coś normalnego, każda transakcja karta jest najpierw blokowana, a faktycznie pieniądze schodzą dopiero po jakimś tygodniu. W celu bezpieczeństwa, w razie czego można łatwo te pieniądze odzyskać.