Wpis z mikrobloga

Dziś trafiłem w Decathlonie na #szosa Ultra 700 AL.
Czy ktoś ma i mógłby powiedzieć coś na temat tego sprzętu?
Tak na oko co może być słabego w tym bajku? Co sądzicie o hamulcu montowanym pod widelcem?
Cena tego #rower to 4000 więc jest dosyć atrakcyjna, ale czy na pewno...
  • 26
@wspodnicynamtb @metaxy: Koła wyglądają na Mavic, chociaż są podpisane b'twin. Mają piasty jak Mavic Axium i płaskie szprychy. Na oko wyglądają lepiej niż te co miałem w Focusie. Opony faktycznie mogą być słabe, ale to tylko opony, i tak szybko się skończą :)
@wspodnicynamtb: W Canyonie, stosunek cena/sprzęt słabo wychodzi. Żeby mieć to samo, musiałbym brać Endurace AL 6.0, a on z wysyłką wychodzi 500 zł drożej i brak pedałów jeszcze. Niestety nie mam kasy, mogę kupić rower na raty, co w Decathlonie jest dosyć proste i tanie. Na Canyona musiałbym używać innych źródeł pieniędzy, których nie chcę dotykać, bo jak raz weźmiesz, to już pójdzie.

@schottkey: AF. Czytałem ten test. Niewiele złego
@michnic: Bardziej rzeczowo - Canyon to top jeśli chodzi o stosunek jakość/cena. Triban może być bardziej napakowany jeśli chodzi o sprzęt, ale nigdy nie dorówna jakością wykonania canyonowi. Według mnie pomiędzy tribanem 520 a canyonem endurance al 5.0 ciężko znaleźć coś opłacalnego z nowych rowerów po rynkowych cenach. Ale już za 3k (z tego co widzę to jest teraz przecena) alur 700 to bardzo dobry deal.
@kocham_jeze: Aż taki magiczny ten Canyon nie jest. Za 4,6 tys. zł., na luzie kupi się odpowiednika z Gianta, Focusa, Scotta, Cube'a, Rose, Bullsa, Radona i wielu, wielu innych. A wychylając się poza granice Polski, Canyon zaczyna być bardzo średnią propozycją.
@kocham_jeze: Ultra 700 ma dożywotnią gwarancję na ramę, kierę i mostek, więc są pewni swojej jakości. Cena jest dosyć niska, jak na taki osprzęt i jakość wykonania. Widziałem rower na żywo i mam porównanie do swojego (byłego) Focusa Culebro. No jest przepaść, a może nawet Wielki Kanion.

Nie szukam podpowiedzi co kupić za 4000 tysie. Pytam bardziej o to, czy można zaufać marce B'twin. Nie chciał bym trzymać roweru w serwisie,
@michnic: W bikeboard 3/2015 był test szosówek do 3500 zł między innymi z Alurem 700 (poprzednik modelu Ultra).
W testach tej kategorii cenowej wypadł naprawdę dobrze. Ultra jest jeszcze lepszy zmienili korbę na RS500 oraz wstawili najnowszą 105tkę + jeszcze parę detali. Sam się dosyć mocno zastanawiam nad tym modelem lub ewentualnie full carbo ale to już wydatek min. 6000zł.

Co do kół - wagowo jest ekstra.
@Jastrzi: Ja nawet nie szukam już innego roweru, bo w tej cenie nic podobnego nie ma. Zastanawiam się jedynie nad jakością i trwałością ich konstrukcji.

@pacbox: Też myślałem o full carbon, ale obecnie wszystkie modele są poza moim zasięgiem finansowym :(

@fixie: miałem nadzieję, że zjedziesz trochę ten rower i dasz mi do myślenia, a ty milczysz...
@michnic: Może trochę nie w temacie bo mam inny rower. Na Tribanie 540 przejechałem już 3.4 tys. km. Nie miałem z nim żadnych problemów. Smaruję łańcuch i jazda. W serwisie nie byłem jeszcze ani razu.
Poza tym decathlon ma dobrą obsługę klienta i nie robią problemów ze zwrotami/wymianą. Jednemu z Mirków łańcuch spadł i uszkodził tylny karbonowy widelec. Uznali swoją winę i zwrócili kasę.
@oskar1100: No właśnie ta słynna już wszędzie, przyjazna i bezproblemowa obsługa Decathlona, też jest sporym plusem. Sam kilka rzeczy reklamowałem w tym sklepie i nigdy nie było problemów.
@michnic: Trawią Cię podobne dylematy co i mnie. Chciałbym się zamknąć w kwocie 4k za rower, a TB520 uważam za niewystarczający dla siebie w dłuższej perspektywie czasu. Podobnie się zastanawiam czy warto.
@sickonce: Ja miałem Focusa Culebro 3.0 na Tiagra + przerzutka tył 105 i to było dla mnie za mało. Ultra 700 wydaje mi się lepiej spełniać moje oczekiwania. Rower mam zarezerwowany, dziś idę go kupić. Nie znalazłem nigdzie opinii, że rower ten jest niewarty swojej ceny, a wręcz przeciwnie, jest on chwalony za stosunek jakości (osprzętu) do ceny.
@michnic: Powiem, że rowerek jest konkretny i ładny. W prawdzie bakcyla rowerowego mam od zawsze, a w tym roku przekonałem się do intensywnego szosowania, to wydaje mi się, że mi druga szosa wystarczy spokojnie 540, a resztę kasy wydam na wyposażenie wiosna/jesień. Jeżeli miałbym brać coś innego niż 540 to tylko ze względu na ramę klasyczną, bo te slope to dla mnie takie nijakie rowery.