Wpis z mikrobloga

Wysłałem kartę graficzną do #techplanet 27.07 dostarczona została 28.07. Wysłali do mnie maila 13.08 o treści

Reklamacja została uznana.

W związku z tym, że reklamowany produkt został wysłany bezpośrednio do producenta, termin realizacji naprawy gwarancyjnej przekroczy przewidywany termin 14 dni. Jak tylko reklamowany produkt wróci, natychmiast Panią/Pana o tym poinformuje, lub bez zbędnej zwłoki odeśle towar. Serdecznie przepraszamy za wszelkie niedogodności i zapewniamy, że zrobimy wszystko co w naszej mocy, by naprawa została zakończona jak najszybciej i z najwyższą starannością.


Jak mniemam ich czas na odesłanie mi naprawionej karty minął 11.08? Czy mam prawo żądać zwrotu kwoty jaką zapłaciłem za kartę? Dodam że nie odesłali mi jej do dziś a mija 25.08...
#prawo #reklamacja #maszprawo ? #oszukujo ?
  • 20
@matti05: W 1 mailu napisałem im że chcę reklamować kartę ale nie podałem z jakiego tytułu. Odpisali żeby wysłać krótki opis usterki, kopię dowodu zakupu i nadali nr RMA, także nie wiem jak oni to skategoryzowali.
@kirukisu: zapewne problemem jest to, że nie napisałes z jakiego tytułu reklamujesz, aczkolwiek żeby to była gwrancja to powinienes miec kartę gwarancyjną a zapewne teakiej nie miałeś. Skoro w 14 dni się nie zmieścili to automatycznie reklamacja jest uznana, teraz mają czas na jej realizację czyli naprawę/wymianę na nowy i ten czas nie jest regulowany i mają to zrobić

w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta
@rufus1987: większość ludzi w Polsce "na gwarancję" oddaje do sklepu, a ten odsyła do producenta. Sklepy nie wyprowadzają ludzi z błędu, bo wtedy to nie oni odpowiadają za naprawę.
@matti05: bardziej większośc ludzi oddaje na reklamację do sklepu a ten odsyła na gwarancji (o ile jest) do producenta bo wtedy sam nie ponosi kosztów. (napisałem to samo co Ty ale innymi słowami...)

Aczkolwiek gwarancja powinna zostać wydana razem z towarem zgodnie z przepisami a domniemam że @kirukisu nie ma dokumentu gwrancyjnego więc tym samym nie miał jak oddać na gwarancję skoro nawet nie wiedział na czym ona polega.
@kirukisu: sklep ma 14 dni na podjęcie decyzji i przekazanie jej dla klienta, napisano Ci ze uznano więc możesz czekać na kartę nawet kilka miesięcy, jeśli sklep nie podejmie decyzji reklamacja jest uznana.