Wpis z mikrobloga

Znacie jakieś poradniki/książki/cokolwiek, które pomogą mi zrozumieć jak się faktycznie robi gry? Z tego co się zdążyłem już zorientować, to samo nauczenie się języka, ani nawet frameworków czy bibliotek, nie daje praktycznie nic, jeśli się nie wie, jak to wykorzystać. Jestem w tym beznadziejny. Robiłem np. te poradniki https://www.youtube.com/playlist?list=PL6gx4Cwl9DGAjkwJocj7vlc_mFU-4wXJq (snake i coś w stylu scorched earth tam jest) i wszystko rozumiałem. Składnię wystarczającą do zrobienia takiego węża znałem już przed obejrzeniem tych poradników, ale samemu w życiu bym nie wymyślił jak to poskładać do kupy w grę. Dlatego szukam czegoś, co wyjaśni mi krok po kroku rzeczy typu kolizja obiektów, poruszanie, sterowanie itp. pod #cpp lub #python, ewentualnie "bezjęzykowo".
#programowanie #gamedev
  • 12
@Goryptic: chwila przerobiłeś cały poradnik do pygame i nie wiesz jak pisać logikę gry? Poczytaj jakieś dokumentacje gier, poszukaj jakiś na githubie i patrz w kod co i jak, i pisz dużo