Wpis z mikrobloga

jest bardzo silna pozytywna korelacja pomiędzy ilością pytań od danego klienta o produkt, a procentem zwrotow.

Policzyłem dzisiaj, że wśród klientów, którzy wysłali cztery lub więcej zapytań o produkt przed zakupem, procent zwrotów wynosi ponad 65%.

Taka zauważka by nie tracić za dużo czasu na odpowiadanie klientom. Krótkie zwięzłe odpowiedzi.

#januszebiznesu #ecommerce #dobrarada
  • 9
@matcheek: w sumie to zauważyłem taką tendencję, w przypadku sprzedawców na Allegro wiele razy trafiłem na takich, którzy żyją kompletnie w innym świecie. Zero chęci współpracy, odpowiedzi na zadane pytanie, generalnie odpowiedzi jak z automatu.... Coś w stylu "kupuj albo spadaj". Rozumiem,że się po prostu nie chce. Straszne tylko,że ktoś sobie przekalkulował,że takie podejście się bardziej opłaca - krótkoterminowo na pewno, bo łatwiejszy pieniądz jest z tych co kupują od razu
@krupek: policzyłem za ostatnie trzy lata, wiec zdecydowanie długoterminowo.
Dodatkowo wyraźnie zaznaczyłem, że zaobserwowałęm tą korelację dla czterech lub więcej zapytan.

Dla jedngo zapytania nie ma podobnej zależności.

Czas ma bardzo wymierny koszt, stad ma sens by klientow ktorym nie wystarcza opis produktu, zdjecia, FAQ jedno, dwa zapytania, traktowac jako niski priorytet, bo prawdopodobnie zwroca.
@matcheek: Długoterminowo tj. % powrotów klienta do danego sklepu, a nie policzyć oddziaływanie krótkoterminowe w dłuższym okresie czasu ;-)

Nie przeczę Twoim analizom, po prostu sam po sobie widzę,że gdy sprzedawca jest uprzejmy, pomoże, doradzi to gdzieś w głowie mam go zanotowanego i ZAWSZE gdy coś potrzebuję z jego asortymentu to kupuję u niego. W moim przypadku często jest tak,że w jakimś okresie czasu potrafię wydać u niego 10-20 razy więcej
@krupek:
Siedze w galanterii skórzenej. Proste rzeczy, stad na tym poprzestane.

Calosciowo mam 3% zwrotów, stad owe 65% wsrod wiele-pytajacych rzuca na kolana, ale, na szczescie, dotyczy mniej niz jednego procenta klientow.

Przypuszczam, ze to sa ludzie ktorzy sie wahaja.
Sa tak 50 na 50 i pomimo tego, ze moje odpowiedzi zachaca ich do zakupu, to po otrzymaniu produktu zmieniaja zdanie.

Niezdecydowani.

Co nie zmienia faktu, ze jestem stratny na tych