Wpis z mikrobloga

@megawatt: Serio myślisz, że cokolwiek będzie zorganizowane jak na zachodzie?
Puki co i tak auta w zależności od warunków na drodze poruszają się w tych strefach z prędkością najwyżej 40km/h. Czy jest sens wydawać kasę na nowe znaki i reorganizację ruchu?
To jest zwykły hak na ludzi, którzy przekroczą dozwoloną prędkość w momencie gdy warunki na to pozwolą.
To jest zwykły hak na ludzi, którzy przekroczą dozwoloną prędkość w momencie gdy warunki na to pozwolą.

@zgred: zakładając że masz rację, to na dlaczego samorząd robi coś z czego nie będzie miał profitu? wszak straże miejskie stracą uprawnienia do używania fotoradarów (Katowice i tak z tego nie korzystały, bo chyba ani jednego nie mają)

Serio myślisz, że cokolwiek będzie zorganizowane jak na zachodzie?

mam taką nadzieję

Czy jest sens wydawać
źródło: comment_YlLPXdQOnylh31HSa12Cfhtod4Zg2Zyi.jpg
@megawatt: Ale przy wyższej prędkości krócej trwa efekt tego podwyższonego poziomu głośności dzięki czemu jest mniej uciążliwy dla mieszkańców na danym odcinku.

to ten wzrost jest mniej widoczny bo w strefach 30 na zachodzie poprawiła się płynność ruchu (mniej hamowań i przyspieszeń) - wieczorem postaram się poszukać danych


Ale płynność ruchu nie zależy od "strefy 30" a od ogólnej organizacji ruchu która np w takich Katowicach jest kiepska (przykład skrzyżowanie do
przy 50 km/h samochody najczęściej palą mniej


@megawatt: Które? Najbardziej optymalna jest prędkość 100-110 km/h. Przy dużym udziale takiej prędkości średnie spalanie w ciągu miesiąca spada mi do 4,1-4,2 l/100 km. Pod koniec sierpnia się sam przekonasz, że strefa 30 to pomyłka. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Uszok bis już szaleje z pomysłami. Zamiast zacząć od wyprowadzenia ruchu poza śródmieście, woli zrobić jebitny korek aż do Piotrowic. Dobrze,
@sylwke3100: Istnieje coś takiego jak ruch wzbudzony. Komfortowe warunki do szybkiej jazdy przez centrum powodują, że ładuje się do niego więcej pojazdów niż gdyby preferowany był na jego obszarze ruch pieszy, rowerowy, KZ.
Które? Najbardziej optymalna jest prędkość 100-110 km/h.

praktycznie wszystkie seryjnie produkowane spalinowe mają najbardziej ekonomiczną prędkość w okolicy 70 km/h (40 mph), dla elektrycznych jest to 35 km/h (ale to wynika z tego, że spalinowe są nieefektywne przy niskich mocach więc nie korzystają z dobrodziejstwa niskiego oporu aerodynamicznego).
Jeśli uważasz, że można zaniedbać przy 30 km/h opór aerodynamiczny to zapraszam na rower

Pod koniec sierpnia się sam przekonasz, że strefa 30 to
Istnieje coś takiego jak ruch wzbudzony. Komfortowe warunki do szybkiej jazdy przez centrum powodują, że ładuje się do niego więcej pojazdów niż gdyby preferowany był na jego obszarze ruch pieszy, rowerowy, KZ.


@fantomasas: jasne, tylko że w Katowicach ruch rowerowy czy KZ nie są alternatywą dla samochodu. Komunikacja udaje że działa, a jazda rowerem jest utrudniona przez brak ścieżek i drogi jednokierunkowe.
wg badań zachodnich nawet zwiększa poprzez płynność ruchu i zmniejszenie odstępów


@megawatt: Porównuj Zachód do kraju, w którym za jazdę na suwak Janusze zabiją Cię wzrokiem.

bo po mojemu to trzeba by postawić na rowery i komunikację zbiorową, a to leży w całości


Owszem. O ile przejazd KZ nie będzie droższy niż poruszanie się samochodem osobowym. Obecnie w GOP niestety bardziej opłaca się jeździć małym autkiem miejskim. O czasie przejazdu nawet
@megawatt: Zgadzam się, że o ile motor city może sprawnie funkcjonować, to właśnie GOP z DTŚ i innymi szybkimi trasami jest najlepszym przykładem w Polsce. Policentryczność, duże odległości, socjalna częstotliwość KZ (jeśli w ogóle).

Wydaje mi się jednak, że akurat teren ścisłego centrum planowany do objęcia strefą 30 jest dobrze penetrowany przez KZ, sumaryczna częstotliwość pozwala na sprawne podjechanie dwóch, trzech przystanków. Więc nie jest tak, że nie ma żadnej alternatywy.
@UowcaTroli: ale ja nie chcę zakazywać ruchu samochodów, tylko uważam że teraz miasto de facto zmusza ludzi do jazdy samochodem (bo komunikacja czy rower nie jest alternatywą) - a to kosztuje wszystkich, kierowcy którzy muszą jechać stoją w korkach co zwiększa emisję spalin.
Wydaje mi się jednak, że akurat teren ścisłego centrum planowany do objęcia strefą 30 jest dobrze penetrowany przez KZ,


@fantomasas: no to mieszkam i pracuję w złym miejscu bo z prawie centrum (okolice AWF na Wełnowiec) samochód bije na głowę komunikację miejską.

Był szczytny plan w Katowicach. Park&ride na obrzeżach. Wyszło jak zwykle gówno. A nowy miniUszok zabiera się do tego od dupy strony.


@UowcaTroli: akurat popieram to że nie