Wpis z mikrobloga

@Haseo: "dzien dobry", jest dobry, nawet kiedys na ten temat czytałam u, któregoś z profesorów typu Miodek. "Witam" sugeruje wyższość nad odbiorcą, a ta jest często niepożądana.
  • Odpowiedz
@spiritoo: W przypadku allegro to witam jest jak najbardziej na miejscu, skoro to klient pisze pierwszy więc to on jest osobą, której należy się szacunek. W przypadku innych formalnych listów zaczyna się od Sz Pan /Pani i treści listów. Ogólnie unika się powitań i pozdrowień w formalnych listach.
  • Odpowiedz
@Haseo: Allegro jako klient tak, owszem, bardziej formalne tez tak jak mówisz, ale poza tym "dzien dobry" jest dobrym rozwiązaniem i bardzo uniwersalnym, bo bedzie pasowało i do czegoś prawie luznego i prawie formalnego, np do kontaktów z klientem jako sprzedawca, albo miedzy równymi partnerami biznesowymi czy cokolwiek. Oficjalnych wytycznych poza Sz Pan/Pani do profesorów i w bardzo ważnych pismach, tak naprawdę nie ma.
  • Odpowiedz
@ryhu: "Dzień dobry". Jest bezpieczne skoro wiem, że dostanę odpowiedź w godzinach pracy. "Panie [imię]" też jest okej, ale to już do ludzi, z którymi piszę częściej. Z zagranicą najłatwiej, bo wystarcza "Hi/Hello/Dear...".

@Haseo: Jeśli to dla Ciebie jedyna alternatywa dla "Witam" to jak najbardziej. Zrozum, że to po prostu źle brzmi, dla kogoś kto w tych kwestiach nie jest ignorantem. Bo to przejaw wyższości, jak podanie komuś
  • Odpowiedz
@ryhu :
@kominik: Źle brzmi, ale pomimo ogromnego zasobu słów w j. polskim brakuje nam zwrotów nieformalnych, bo angielskie "Hello" nijak nie można porównać do "Cześć" ani "Witam". Odkąd w allegro wprowadzili wiadomość do sprzedajacego w formularzu zakupu to od tamtej pory przestałem pisać witam. Tłumaczę sobie to tym, że to ja jestem osobą zapraszającą do konwersacji, a więc niejako jestem gospodarzem. Co innego odpisać komuś witam w mailu
  • Odpowiedz