Wpis z mikrobloga

Jest sobie firma przewozowa Polska-Niemcy

Mają 2 busy po 7 osób i jeden samochód na 5 osób.

Za przejazd Polska - Niemcy i Niemcy - Polska kasują €80/osobę w jedną stronę.
Jeżdżą 2 razy w tygodniu, razem 4 wyjazdy w tygodniu (w obie strony).
W sezonie - kwiecień - październik mają zawsze 100% obłożenia (wożą 2 busami po 7 osób, razem 14 osób w jedną stronę, czyli na jeden wyjazd 28 osób)

Obliczmy:
28 osób x €80 = €2240 = 10 000 zł za jeden wyjazd, czyli 20 000 tygodniowo, czyli 80 000 zł miesięcznie.
Busy palą 10l/100 km, do przejechania w na jeden wyjazd 3000 km. Oba busy w tygodniu spalą zatem 600 litrów na jeden wyjazd, czyli 4800 litrów w miesiącu (8 wyjazdów), czyli grubo licząc 25 000 zł na paliwo.

Po odliczeniu paliwa zostaje miesięcznie 55 000 zł.
Do tego dochodzi pensja kierowcy (za wyjazd dostają 600 zł). W miesiącu 2400 zł dla kierowcy. Niech ma nawet 3000 zł miesięcznie.

Po odliczeniu kierowców zostaje 49 000 zł miesięcznie

2 busy w leasingu, po 150 000/szt, rata leasingu około 6500 zł miesięcznie

Po odliczeniu leasingu zostaje 42 500 zł, zaokrąglimy do 40 000 zł brutto ze względu na ubezpieczenie busów i jakieś tam naprawy bieżące.

Zakładając, że w miesiącu odpadnie średnio 20 osób, to i tak 33 000 brutto zostaje w kieszeni.

I teraz proszę mi powiedzieć gdzie popełniam błąd w obliczeniach. Bo jeśli nigdzie, to jutro idę podpisywać umowę o leasing busów ( ͡° ͜ʖ ͡°)


#biznes #pomyslnabiznes #przewozymiedzynarodowe

Ktoś ma jakiś pomysł co robię źle?
  • 42
@unclefucker: Autentycznie pali 10litrów średnio - w sobotę jechałem. OK, niech zostanie średnio 20 000 brutto (13 000 zł mniej, niż w obliczeniach). 15000 zł netto jest chyba niezłą sumą - przynajmniej w moim mniemaniu.

@wuju84: Dlatego podaję brutto, wiadomo, że trzeba zapłacić podatek i zus.
@semperfidelis: Co w sytuacji gdy UNIA pod naciskiem lobby zachodnich przewoznikow wprowadza przepisy o pensji minimalnej. Poza tym takiego kierowce nice obowiazuje czas pracy, jazdy? 1500 km dla jednego kierowcy to duzo. Z dwoch kierowcow robi sie czterech, z niemiecka pensja.
@CichooByc: Nic z tych rzeczy. Ani nie obowiązuje ich czas pracy (jeździ jeden kierowca na jednego busa). Wyjazd o 6:00, dojazd do Frankfurtu po rozwiezieniu ludzi około 22:00. Sen i wyjazd z Frankfurtu między 3:00 a 4:00 z powrotem do Polski. Wszystko jeden kierowca. A zarabia więcej, niż minimalna niemiecka.