Wpis z mikrobloga

@Stev3: O marce nic Ci nie powiem, jakiś markeciak. Przede wszystkim nazwanie Deore czegoś co ma tylko tylna przerzutkę Deore (i to starą) to kłamstwo. Nie będzie chodziło to lepiej niż manetka, pewnie Altus ale #!$%@? wie bo nie napisali. Hamulce ujdą jak nie planujesz nic ambitnego chociaż montuje się je nawet w drogich rowerach. Największy problem to widelec. XCT to złom, do wymiany po roku bo złapie luzy. (a
  • Odpowiedz
a po co ci hydrauliczne hamulce?


@Emill: Bo są lepsze pod każdym względem od linkowych? O ile zgadzam się z tym że nie każdy potrzebuje MTB a już na pewno nie za mniej niż 2k to hydraulika to dzisiaj powoli norma, a te m445 to nawet nie jest najgorszy możliwy szrot. Też żaden wypas ale działają tak jak mają działać.

@suowik a ty się w @ninetyeight bawisz?
  • Odpowiedz
Bo są lepsze pod każdym względem od linkowych?


@dran2: no właśnie nie :)
1) są droższe,
2) są trudniejsze w serwisowaniu,
3)
  • Odpowiedz
są droższe,


@Emill: Warto, szczególnie jak masz 2k do wydania na rower. Są mocniejsze, mają lepszą modulację i wybaczają więcej zaniedbań nie mówiąc o kiepskich warunkach atmosferycznych.

są trudniejsze w
  • Odpowiedz
@dran2: kupując rower "górski" za 2k zł, to ja jednak wolałbym przenieść pieniądze z hamulców na inne części, a ewentualne porządne hamulce kupić sobie w przyszłości, gdy takie okażą się mi być potrzebne...
ad1. - 2k zł to rower "górski" lub atb, a nie rower w góry, więc mam wątpliwości czy faktycznie warto...
ad2. - pod warunkiem, że są to dobre hamulce.. dobre = muszą swoje kosztować...
ad3. - napisałeś,
  • Odpowiedz
kupując rower "górski" za 2k zł, to ja jednak wolałbym przenieść pieniądze z hamulców na inne części, a ewentualne porządne hamulce kupić sobie w przyszłości, gdy takie okażą się mi być potrzebne...


@Emill: W przyszłości to będziesz miał do wymiany jeszcze swoje dobre i wytrzymałe koła i na 80% manetki przerzutek. A za 2k nie ma rowerów "z dobrą, nowoczesną ramą, dobrymi wytrzymałymi obręczami i kołami, średniej klasy przerzutkami". W tej cenie wszystko robi się średnio-niższo-równe, albo głupie jak przerzutki Deore sterowane Altusem. Taki trend rynkowy. "Dobra nowoczesna rama" to rowery za 3k w górę i to nie zawsze. Ulepszanie tanich rowerów nie ma dziś sensu.

jeśli wziąć pod uwagę wszystkie sprzedane rowery mtb to okazało by się, że dla 90% z nich jedynym trudniejszym terenem jakie widziały to krawężniki w mieście, a świeżym powietrzem oddychają przez 2-3 miesiące w
  • Odpowiedz
@dran2: nie traktuje tego jako kłótni, widzę to po prostu trochę inaczej... a i myślałem, że rozmawiamy o hamulcach tarczowych nie jako takich, ale takich w mtb za 2k ;)
  • Odpowiedz
@Emill: W tym za 1.6k masz m445 które są jak najbardziej skuteczne. Ich jedyna wada to to że uszczelka może paść przy jeździe poniżej -10C co w Vbrakach też jest proszeniem się o problemy. Pakują je w rowery i za 4k.
  • Odpowiedz
@Stev3: Zadaj sobie pytania:
- ile kilometrów dziennie i rocznie będę jeździł,
- ile kasy w ciągu roku mogę poświęcić na serwis,
- gdzie będę jeździł i w jakich warunkach pogodowych.

Ja wybrałem rower crossowy z kołami 28 cali, Kross Evado 4.0 2013 oczywiscie zapłaciłem mniej ( ͡
  • Odpowiedz
Komplet gumek do V-brake kosztuje 32 złote a komplet klocków hamulcowych 80 złotych


@Fastboot: Komplet klocków do M445 (przód, tył) to 40zł

Wymiana linek kosztuje mniej niż wymiana płynu hamulcowego w
  • Odpowiedz
@dran2: Zamiast spać to wypisujesz coś o rowerze ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Komplet klocków do M445 (przód, tył) to 40zł

komplet klocków V-brake przód i tył w supermarkecie to 7.60zł i też hamują.

Części czy robocizna? Olej kosztuje 10zł na Allegro + 4zł za dwie strzykawki w aptece. Olej jest wielorazowego użytku, buteleczka starczy na lata. Przepompowanie trwa krócej niż przycięcie linek, pancerzy, przewleczenie wszystkiego i regulacja i nawet za
Fastboot - @dran2: Zamiast spać to wypisujesz coś o rowerze ( ͡° ͜ʖ ͡°)

 Komplet kl...

źródło: comment_AiK6baBV8Hy5sNzhftPBHFHHMFas3KpD.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz