Wpis z mikrobloga

@Stev3: O marce nic Ci nie powiem, jakiś markeciak. Przede wszystkim nazwanie Deore czegoś co ma tylko tylna przerzutkę Deore (i to starą) to kłamstwo. Nie będzie chodziło to lepiej niż manetka, pewnie Altus ale #!$%@? wie bo nie napisali. Hamulce ujdą jak nie planujesz nic ambitnego chociaż montuje się je nawet w drogich rowerach. Największy problem to widelec. XCT to złom, do wymiany po roku bo złapie luzy. (a najlepiej
a po co ci hydrauliczne hamulce?


@Emill: Bo są lepsze pod każdym względem od linkowych? O ile zgadzam się z tym że nie każdy potrzebuje MTB a już na pewno nie za mniej niż 2k to hydraulika to dzisiaj powoli norma, a te m445 to nawet nie jest najgorszy możliwy szrot. Też żaden wypas ale działają tak jak mają działać.

@suowik a ty się w @ninetyeight bawisz?
Bo są lepsze pod każdym względem od linkowych?


@dran2: no właśnie nie :)
1) są droższe,
2) są trudniejsze w serwisowaniu,
3) są cięższe.
a to już 3 przypadki w których nie są lepsze od przykładowych v-brake'ów :)

już na pewno nie za mniej niż 2k to hydraulika to dzisiaj powoli norma


@dran2: tylko w prawdziwych rowerach górskich... wiesz dlaczego? ze względu na trudne warunki w jakich te rowery jeżdżą
są droższe,


@Emill: Warto, szczególnie jak masz 2k do wydania na rower. Są mocniejsze, mają lepszą modulację i wybaczają więcej zaniedbań nie mówiąc o kiepskich warunkach atmosferycznych.

są trudniejsze w serwisowaniu,


@Emill: Gówno prawda. Nic się nie brudzi, masz zamknięty układ do odpowietrzenia raz na dwa lata co jest operacją krótszą i tańszą niż cięcie i wymiana linek. Same się dopasowują w miarę zużycia klocków dzięki czemu zawsze hamują tak
@dran2: kupując rower "górski" za 2k zł, to ja jednak wolałbym przenieść pieniądze z hamulców na inne części, a ewentualne porządne hamulce kupić sobie w przyszłości, gdy takie okażą się mi być potrzebne...
ad1. - 2k zł to rower "górski" lub atb, a nie rower w góry, więc mam wątpliwości czy faktycznie warto...
ad2. - pod warunkiem, że są to dobre hamulce.. dobre = muszą swoje kosztować...
ad3. - napisałeś, że
kupując rower "górski" za 2k zł, to ja jednak wolałbym przenieść pieniądze z hamulców na inne części, a ewentualne porządne hamulce kupić sobie w przyszłości, gdy takie okażą się mi być potrzebne...


@Emill: W przyszłości to będziesz miał do wymiany jeszcze swoje dobre i wytrzymałe koła i na 80% manetki przerzutek. A za 2k nie ma rowerów "z dobrą, nowoczesną ramą, dobrymi wytrzymałymi obręczami i kołami, średniej klasy przerzutkami". W tej
@dran2: nie traktuje tego jako kłótni, widzę to po prostu trochę inaczej... a i myślałem, że rozmawiamy o hamulcach tarczowych nie jako takich, ale takich w mtb za 2k ;)
@Emill: W tym za 1.6k masz m445 które są jak najbardziej skuteczne. Ich jedyna wada to to że uszczelka może paść przy jeździe poniżej -10C co w Vbrakach też jest proszeniem się o problemy. Pakują je w rowery i za 4k.
@Stev3: Zadaj sobie pytania:
- ile kilometrów dziennie i rocznie będę jeździł,
- ile kasy w ciągu roku mogę poświęcić na serwis,
- gdzie będę jeździł i w jakich warunkach pogodowych.

Ja wybrałem rower crossowy z kołami 28 cali, Kross Evado 4.0 2013 oczywiscie zapłaciłem mniej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- jazda rekreacyjna 20 - 60km dziennie,
- podróże rowerowe 70 - 200km dziennie,
- przebieg roczny
Komplet gumek do V-brake kosztuje 32 złote a komplet klocków hamulcowych 80 złotych


@Fastboot: Komplet klocków do M445 (przód, tył) to 40zł

Wymiana linek kosztuje mniej niż wymiana płynu hamulcowego w serwisie.


@Fastboot: Części czy robocizna? Olej kosztuje 10zł na Allegro + 4zł za dwie strzykawki w aptece. Olej jest wielorazowego użytku, buteleczka starczy na lata. Przepompowanie trwa krócej niż przycięcie linek, pancerzy, przewleczenie wszystkiego i regulacja i nawet za
@dran2: Zamiast spać to wypisujesz coś o rowerze ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Komplet klocków do M445 (przód, tył) to 40zł

komplet klocków V-brake przód i tył w supermarkecie to 7.60zł i też hamują.

Części czy robocizna? Olej kosztuje 10zł na Allegro + 4zł za dwie strzykawki w aptece. Olej jest wielorazowego użytku, buteleczka starczy na lata. Przepompowanie trwa krócej niż przycięcie linek, pancerzy, przewleczenie wszystkiego i regulacja
Pobierz
źródło: comment_AiK6baBV8Hy5sNzhftPBHFHHMFas3KpD.jpg