Wpis z mikrobloga

Mirasy, problem. W Corsie B 1.2 przy prędkości 100 km/h (5 bieg, dla 4 - ok. 80 km/h) jak depnę mocniej gaz wyskakuje check engine i auto przechodzi w tryb awaryjny - jedzie nierówno, nie reaguje na gaz, prawie zwalnia (praca awaryjna). Puszczam gaz - check engine gaśnie. Jeśli baaaardzo powoli dodawałbym gazu, delikatnie jak z kobietą, to check engine nie wyskoczy. Byłem na diagnostyce komputerowej - błędów nie ma. Co to może być? Jak poszukać usterki?

#auto #mechanika #mechanikasamochodowa #pytaniedoeksperta #motoryzacja
  • 40
@tutifruti: Jak odpięcie? Możliwe, że jest zanieczyszczona, ale z czujnikiem jest coś nie tak. Ale to wróżenie z fusów ;) Kumpel miał bardzo podobny problem, tez w corsie b i się okazało, że trzeba było ten czujnik wymienić.
@bloodbro: tak, zawsze przy prędkości równo 100 km/h (licznikowo). Ostatnio padł mi akumulator (zostawiłem auto na światłach). Odpaliłem na kable, pojeździłem na słabym akumulatorze jakiś czas, znowu padł. Ładowałem go 8 godzin, a dwa dni później auto znowu ledwo zapala. Ale raczej nic powiązanego?
Cos Ci gdzieś zbiera lewy prąd, choc ciężkie odpalanie to moze byc wina czujnika położenia wału/walka. Nie słyszałem jak odpala, czy po prostu kręci ładnie tylko nie moze złapać, czy jednak słabo kręci, poladuj dłużej to aku, można sie spodziewać ze to problem z wiązka bedzie.

@tutifruti:
@killerpizza: na postoju, gaz wciskał na luzie. Błąd pojawia się tylko na wyższych prędkościach, a w okolicy nie ma dróg, by taką rozwinąć. Ale umówiłem się, że jutro przejedzie się nim na autostradę parę km dalej.
@tutifruti: Ojciec miał kiedyś Astrę F z silnikiem 1.6 8v i tam takie objawy wskazywały że należy wyczyścić zawór egr. Chwila czasu, zmywacz do hamulców i czyszczenie :D pomagało na dłuższy okres
@tutifruti: Od najłatwiejszych i najtańszych w usunięciu zacząć. Najpierw wymyj czujkę od przepływomierza ( pędzelek i benzynka ), jak to nic nie da, to jedź to speca od zaślepiania egru. Dobry i szybki spec weźmie za to 5 dych. Te 2 rzeczy i tak powinieneś w starym aucie zrobić, i tak. Jak obie nie pomogą, to można spróbować lambdę przełożyć ( ale ze swojego doświadczenia Ci powiem, że sondy się raczej
@domel88: gratulacje, trafiłeś.

@mattcabb: @wooks001: @wezsepigulke: @bloodbro: @HetmanPolnyKoronny: @killerpizza: @dawik29: @c1nu:
Wołam, by podziękować za rady i zdradzić rozwiązanie.
Najpierw EGR - wyczyszczony i zaślepiony. Nie istnieje mechanik, który weźmie za to 50 zl - roboty jest sporo.
Na forum Corsowym dali podpowiedź, że problemem może być ECU. Ogarnąłem ze szrotu przepustnicę i ECU do testów. Po podpięciu przepustnicy problem magicznie zniknął. Po