Wpis z mikrobloga

@adam-kaszeba: ale chłopaki chyba trollują :D
Oleju w skrzyni mieści się 3-4 litry. Kosztuje 20-60zł za litr. Wymienia się go według zaleceń producenta, w niektórych skrzyniach nawet ponad 100tys km między wymianami.
A zalać należy dokładnie taki sam jak zalany był fabrycznie. Tyle w temacie. Nie kosztuje to 1000zł bo to kwestia odkręcenia śrubki, zlania starego i naladania nowego. Większość aut ma nawet bagnet w skrzyni do sprawdzania stanu oliwy.
@adam-kaszeba: To określa producent. Interwały są różne od 30 do nawet 80 tys.

nie. Mój jeździ od 12lat bez wymiany.

@ethics: Brawo. Pamiętaj że w automacie masz sprzęgło mokre. A jak ono się z czasem zużywa to co się dzieje z materiałem ciernym - ano zaczyna pływać w oleju, i tak smarujesz sobie skrzynie pyszną mieszanką olejowo-cierną.
Pomijam fakt zużywania się innych części metalowych których opiłki również pływają wewnątrz.
@typowymirekakrobata: @pepies:

3-4 litry to wymiana statyczna. Wymiana dynamiczna (całości) to ok 6-9l oleju + koszt filtra oleju i uszczelki miski olejowej (przy statycznej filtr i uszczelkę też należy wymienić).

Ale 1000zł to naprawdę sporo, zazwyczaj za dynamiczną bierze się ok 600-800zł. (chociaż bywa też i tak że filtr kosztuje ponad 100zł :))
w skrzyni zautomatyzowanej ma sprzęgło sterowane elektronicznie, ale klasyczny automat ma konwerter hydrokinetyczny.


@HetmanPolnyKoronny: Piszemy o dwóch różnych sprawach. Chodzi mi o sprzęgła wewnątrz skrzyni (wygląda to podobnie jak w motocyklach). I tak w automatach mamy odpowiednie kosze sprzęgłowe odpowiedzialne za różne zadania, do przodu, do tyłu itd. a w nich tarcze cierne - to właśnie o te tarczki mi chodzi :)
@der_lokomotivfuhrer: owszem to zwykłe mokre sprzęgła, chodziło mi o to, że pełnią inną rolę niż sprzęgło w manualu, którego rolę pełni konwerter, trochę się nie jednoznacznie wyraziłem ;) Oczywiście masz rację, nie neguje tego, że zużywają się i ich resztki trafiają do oleju, dlatego również namawiam do wymiany oleju tak jak zaleca producent, bo to klucz do długiej i bezproblemowej eksploatacji skrzyni.