Wpis z mikrobloga

Dlaczego wszyscy hejtują silniki TSI? Naprawdę to takie złomy? Na papierze parametry mają fajne. Z jednej strony nagrody, a z drugiej ostrzeżenia o zniszczonych silnikach po 15000 km. O co chodzi?

#vag #tsi
  • 10
@Yelonek: Jeździłem już kilkoma 1.8 i 1.4 TSI.... Piją 1l oleju na 500km... Serwisowanie bardzo częste... 3 poważne (2-6k zł) usterki....
O ile silnik pracuje...to jeździ się bardzo bardzo fajnie...
Należy sprecyzować termin sprzedaż nowych aut w Polsce:
W większości auta kupują firmy finansując je w formie najmu, leasingu, etc.
Pierwsza trójka wg Samara : http://superauto24.se.pl/nowosci/top-10-najczesciej-rejestrowanych-nowych-samochodow-w-styczniu-i-lutym-2015_568741.html

A więc w czołówce mamy grupę VAG, którą chętnie się finansuje bo po 2-4 latach szybko się ją sprzedaje...
Z uwagi na fakt, że silniki benzynowe dorównują oszczędnością do diesli żaden fleet menager nie przejmuje się tym, że firma oferująca obsługę będzie musiała bujać się z
via Android
  • 0
@Verbatino: kurde, chciałem sobie kupić coś z dsg i aktywnym tempomatem, bo regularnie robię wycieczki po 800 km, ale wygląda na to że po każdej musiałbym jechać do warsztatu
@Yelonek: DSG 6 biegowa działała bezawaryjnie...
Generalnie jak chcesz kupić samochód to bierz 1.4 tsi z DSG 6 biegową... Polecam Octavię III...
Po 3k km sprawdzaj regularnie olej raz na tydzień... Jeśli zauważysz ubytki to jedź do ASO na tzw. próbę olejową w wersji strzykawkowej oraz przebiegowej... Jak wyjdzie, że jest lipa z uszczelnieniaczami, pierścieniami, itd to można dochodzić swego, bo ma sie na to papier...
Ludzie narzekają na TSI bo
@Yelonek: Dodam jeszcze jedno o 1.4 TSI... W necie znajdziesz tonę info na temat wadliwego rozrządu (w szczególności napinacza) i osprzętu silnika... Obecne silniki są już poprawione i nie posiadają tych wad...
via Android
  • 0
@Verbatino: Patrzyłem raczej na 1.8, żeby lepiej radził sobie na autostradzie. Teraz mam Ceeda 1.6 benzynowego ze 125 końmi. 1.4 TSI to tylko 140 koni. W 2016 mają dodać im trochę mocy, a to kolejna niewiadoma. :P Z drugiej strony wyższy moment robi różnicę. Nie byłem jeszcze na żadnej jeździe próbnej. Może wtedy coś mi przyjdzie do głowy.
@Yelonek: Jeździłem czteroma Octaviami IIFL 1.8 TSI z roczników 2010-2012, trzema Octaviami IIFL 1.4 TSI z roczników 2011-2012, jedną Octavia III 1.8 TSI 2014 i dwoma Octaviami III 1.4 TSI 2014-2015...
Wszystko oczywiście z firmy...
Nie widzę sensu dopłacania do 1.8 TSI w stosunku do 1.4 TSI, bo:
- Spalanie średnie 8-10 litrów = 1.8 TSI, 6-8 litrów = 1.4 TSI
- Dynamika jest baaardzo podobna. Owszem 1.8 ma lepsze odejście