Aktywne Wpisy
matiJ +19
Dlaczego takie zdjęcie jak w załączniku nie wystarcza do wystawienia mandatu za złe parkowanie? Straż miejska wymaga zeznań do protokołu ponieważ piąte zero zdążyło odjechać zanim przyjechali na miejsce
#sosnowiec #strazmiejska #parkowanie #motoryzacja #samochody #audi
#sosnowiec #strazmiejska #parkowanie #motoryzacja #samochody #audi
cordianss +5
Dymy kończą się tam, gdzie komuś może stać się realna krzywda. To co zrobił Tyburski były bardzo niebezpieczne i jako koneserowi patologi jest mi smutno. Należy to potępić.
#famemma
#famemma
#protip na dziś - zainteresujcie się raz na jakiś czas wymianą filtra kabinowego. Koszt niewielki (płaciłem 24 zł, ale powinno się pewnie w 40 zł zamknąć w większości przypadków), przynajmniej przy zwykłym papierowym, bo węglowy może trochę więcej kosztować. Lepiej jednak zmienić papierowy raz na rok niż węglowy raz na trzy lata.
Na zdjęciu filtry: nowy oraz używany, który przejechał +/- 11k km w ok. 10 miesięcy. Miasto 30%, trasa 70%.
Jakby ktoś miał wątpliwości - nie, to nie jest węglowy filtr powietrza - to jest dokładnie ten sam model filtra po pewnym czasie.
Dodam jeszcze, że na zdjęciu wyszedł trochę lepiej niż w rzeczywistości.
A potem śmierdzi/dmuchawa słabo dmucha/piasek w oczy leci.
Na zdjęciu nadal nie ma tragedii, bo widziałem gorsze przypadki, ale szału też już nie ma.
Wymiana raz na pół roku? Jak najbardziej, ale te 10-15k km taki filtr powinien przetrzymać. O ile nie jeździmy po drogach szutrowych czy piasku oraz nie ma
@Taktyczny_Strateg: Nie napisał, ale pokazał fotę. Ja też pokazuję.
Filtr kabinowy ma za zadanie filtrować powietrze, które trafia do kabiny poprzez nawiewy.
Przyczyn jest kilka:
- zimą szyby nie będą parować,
- przy węglowym filtrze smród spalin nie będzie tak mocno odczuwalny, przynajmniej na początku,
- powietrze jest odfiltrowane z różnego rodzaju syfów i pyłków - alergicy sporo zyskają,
- gnijące liście, które tam się dostaną nie
Co do wymiany to w 95% przypadków jest prosta jak włos Mongoła.
@taktyczny_strateg: Jak masz zapchany filtr to m.in. Znacznie bardziej parują szyby. Zwłaszcza podczas deszczu.
@WatchYourBack: No i o to mi chodziło! To jest główny powód a nie napisaliście o tym od razu! :)
W Corsie D należy wyjąć schowek (ok, 6 śrub), ale sam dostęp jest tragiczny - trzeba się nieźle powyginać żeby tam dotrzeć.
Octavia I/Golf IV - sposób prosty (zdjęcie podszybia), ale samo podszybie lubi się urywać(konkretnie to jego mocowanie) i potem trzeba kleić albo wymieniać - a to kosztuje.
Nie mówię, że jest to
@valdo: Czy puszka, czy sam wkład to się wymienia jak się robi taki przegląd coroczny tym bardziej w dieslu, wszystkie filtry bez wyjątku.
@WatchYourBack: To przede wszystkim Ford, ale Volvo
Różnica jest jedna - cena. Jasne, że się wymienia, ale znacznie przyjemniej jest zapłacić ok. 30 zł za wkład (ja) niż ok. 110 zł za puszkę (wspomniana już wyżej Octavia I 1.9 TDI). A to i tak ceny "mechanikowe".
Pro tip: Ustawiasz sobie raz w roku przypomnienie w telefonie i kiedy przychodzi ten czas #!$%@? do sklepu lub na allegro po piątke najlepszego oleju do twojego auta i wszystkie filtry w oryginale. Umawiasz sie z Panem mechanikiem na wymianę filtrów i pełny serwis klimy z odgrzybianiem. Płacisz 500-700 zł i cały rok spisz spokojnie.
Różnica w cenie jest przeważnie dwukrotna.
Nie ma to wpływu na żywotność - sama ta "funkcja" też z czasem działa słabiej i słabiej.