Wpis z mikrobloga

Kliknij, by przeczytać poprzedni odcinek.

Przeraźliwy huk i kłęby dymu spowiły okolicę. "Artyleria" - krzyknął ktoś. Ktoś krzyczał przerażająco, dziko. Wokoło wołali medyków, biegali, to kryli się, a to znów się kulili. W tej nieludzkiej sytuacji, Jurij leżał obok ciężarówki przykrywając swoim ciałem nieznajomą dziewczynę, broniąc ja niczym swój najświętszy skarb.

"Nie martw się, zaraz skończą, nie martw się" - wyszeptał jej, lecz przez huk i emocję, jego szept zmienił się nieomal w krzyk.
"To wszytko przez was, po co tu przyjechaliście, po co? co?" - z wyrzutem odparła. Jej oczy wyrażały nienawiść.
On popatrzył w nie, a ona popatrzyła w jego. Tkwili tak wtuleni w siebie, choć w okół trwała apokalipsa, oni byli poza nią, byli tu i teraz, razem, ale nieznani. Zupełnie inni, mimo, że tacy sami.

Pocałował ją.

#ukraina #rosja #literatura
  • 4
@NadiaFrance: Piszesz dialogi anglosaską metodą. Pewnie czytasz dużo książek po angielsku. Zerknij na jakąś napisaną po Polsku (lub przetłumaczoną) i zobacz, jak w naszym języku tworzymy dialogi. A tworzymy je nie przez cudzysłowie, ale przez myślniki (i nie minusy, tylko myślniki robione z altem).
@Magromo: Są zwykłe. Bez alta to nie jest myślnik (półpauza), tylko minus (używany też do dzielenia wyrazów). Z altem masz myślnik zwykły, czyli półpauzę (dłuższy od minusa), a z altem i shiftem masz tradycyjny polski myślnik (jeszcze dłuższy, obecnie używany tylko w kilku przypadkach, na przykład, jak chcesz zrobić wtrącone zdanie w dialogu, to nie zrobisz go przez zwykły myślnik, bo wtedy zasugerujesz, że kończy się dialogi i zaczyna narracja. Potrzebujesz