Wpis z mikrobloga

Mircy, szukam kogoś mądrego w temacie mechaniki motocyklowej bo jestem w kropce. W moim motocyklu (Kawasaki KLE 500) na samej górze lag są wentyle. Po wymianie oleju w lagach powietrze z lag zostało spuszczone zupełnie, bo tak się dowiedziałam, że do tego służą - do pozbycia się za wysokiego ciśnienia w lagach. Jakiś czas później na forum KLE wyczytałam, że inni używają tego do regulacji twardości zawieszenia pompując powietrze przez te wentylki. Z kolei jak powiedziałam o tym znajomemu mechanikowi, który pojęcie o motocyklach ma niemałe to się za głowę złapał, że ktoś pompuje powietrze w lagi olejowe. Zaczęłam wertować serwisówkę, ale jedyna informacja jaka jest tam zawarta na ten temat to standardowa wartość ciśnienia w widelcu 0kPa z dopiskiem "adjustable" (załączam pics rel). No i nie wiem jak rozumieć to "adjustable" - czy jako możliwość zmiany ciśnienia czy właśnie jako możliwość spuszczenia powietrza, gdy tego zrobi się za dużo w ladze? Z kolei nie mogę znaleźć w serwisówce żadnych standardów regulacji tego ciśnienia.
Czo robić nie wiem ( ͡° ʖ̯ ͡°)
wołam @Klekot500
#mechanika #mechanikamotocyklowa #motocykle #pytaniedoeksperta #kiciochpyta
trysekcja - Mircy, szukam kogoś mądrego w temacie mechaniki motocyklowej bo jestem w ...

źródło: comment_LtLDl3clr909gSUyb7rkJvttMeuAIP4q.jpg

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
@baba_by_sie_jednak_przydala: Jest miękki i to mi odpowiada, choć byłoby fajnie czasem mieć twardsze zawieszenie do jazdy w zakrętach. Żeby nie używać kompresora na stacji to już wiem. Wiem, że są osoby, które tak robią, tylko zastanawiam się czy jest to zgodne z przeznaczeniem. Czy ktoś kiedyś widział jakąś techniczną dokumentację, która o tym mówi? Bo wiele jest różnych "urban legends" na temat motocykli a ja chciałabym rozstrzygnąć po co ktoś
  • Odpowiedz
@trysekcja: Na forach australijskich podają, że nabijają 5...20 psi i max 35 psi. Ja bym ograniczył się do 10...15 psi. Tylko pompka do roweru albo sprężarka z reduktorem ciśnienia. Ja u siebie miałem pół bara i na szosie znacząco lepiej było, za to na gruntowych urywalo łapy. Progresy lepsze.
  • Odpowiedz
@baba_by_sie_jednak_przydala:

Despite warnings from Kawasaki and the dealers about not playing with the air pressure in the forks there are several posts in here with pressures up to 35psi


Hmm ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Faktycznie jest jeszcze jakaś naklejka na ladze, zaraz pójdę sprawdzić co tam dokładnie jest napisane
  • Odpowiedz
@baba_by_sie_jednak_przydala: teraz mam spuszczone powietrze całkowicie. jest dobrze jak się jeździ po naszych cudownych dziurawych drogach bo nie trzeba slalomu uskuteczniać ;) ale spróbowałabym utwardzić nieco.
wpadaj do mazowieckiego to na kompot gdzieś zajedziemy ;)
  • Odpowiedz
@trysekcja: U mnie takie zawory są do odpowietrzania zawiasu po ostrzejszej jeździe i generalnie w większości motocykli terenowych są tylko po to - dlatego mechanik tak się dziwił

Ale jeśli fabryka pisze że masz taką opcję to jak najbardziej możesz skorzystać, co prawda szybciej poczujesz efekt jak zwiększysz napięcie sprężyny podkładkami a jaszcze większą jak założysz progresywne niż tym powietrzem. Ono na zakres nierówności polskich ulic nie wyda. Wg mnie
  • Odpowiedz