Wpis z mikrobloga

Wrażenia po tygodniowych testach Oculus Rifta + Razer Hydra.

Moim zdaniem nie jest to produkt, na który nastawili się ludzie.
Nie wyobrażam sobie na chwilę obecną, aby ktoś mógł dłużej grać w jakieś tytuły, które natywnie nie obsługują Oculusa.

W demach w których trzeba się poruszać myszką bardzo łatwo dochodzi do zawrotów głowy. To jest najważniejszy problem, jaki twórcy muszą rozwiązać przed wydaniem wersji konsumenckiej.
Inną kwestią jest rozdzielczość i ogólna jakość obrazu. Obraz jest wyraźny tylko na środku. Im bardziej patrzymy na boki (bez obracania głową) to tym bardziej rozmazany obraz widzimy. Jest to jednak kwestia soczewek, którą myślę, że da się jakoś rozwiązać. Jeżeli zaś chodzi o samą rozdzielczość to możliwe, że ekrany 4K ją rozwiążą. Niestety wtedy musimy mieć 4 razy lepsze komputery niż przy 1080p.

Po dłużej zabawie z Oculusem człowiek źle się czuje. Uczucie porównałbym do kaca.

Dem jest aktualnie mało i są w większości bardzo krótkie.

Żeby tylko nie krytykować: Oculusa po odsunięciu soczewek mogą założyć nawet osoby z okularami (no chyba, że masz szkiełka jak Stępień :) )
Wrażenie 3D na początku jest niesamowite. Naprawdę człowiek ma wrażenie, że jest w innym miejscu.

Polecam jeżeli kręcą Cię nowinki techniczne + jesteś pasjonatem. Na "ale ja chciałbym pograć w GTA z widoku pierwszoosobowego" jednak był poczekał z zakupem, bo możesz się zawieść.

td;dr:


#oculusrift #razerhydra #gorzkiezale
Pobierz xpdevian - Wrażenia po tygodniowych testach Oculus Rifta + Razer Hydra.

Moim zdani...
źródło: comment_QvUEybsXdTLV4TbSYvkErSRfrqg2i4If.jpg
  • 10
@xpdevian: na tą chwilę pewnie nie jest idealny, ale cieszy mnie to, że nad tym cały czas pracują. Za kilka lat, możliwe, że będzie już grywalne przy premierze GTA6.
@macgar: mnie też bardzo cieszy :)
Przede wszystkim jest ogromny potencjał w tej dziedzinie. Masa miejsca na kreatywność, nowe typie gier o jakich nie mieliśmy wcześniej pojęcia.
Świetne uczucie gdy lecisz myśliwcem podczas bitwy o Endor i strzelasz do imperialnych myśliwców TIE :)
@xpdevian: skoro problemów o których wspominasz została już rozwiązana w najnowszej wersji prototypowej (nie jest dostepna w sprzedazy, prezentowana jedynie na targach), mowa tu np o znacznie lepszych soczewkach, 2x większej rozdzielczości (choć ponoć nadal zbyt małej)

nie nadaje się do gier do których jesteśmy przyzwyczajeni.

Oculus Rift to nie tylko gry, nawet na DK2 filmy ogląda się w miarę przyzwoicie (a wersja konsumencka będzie miała min. 2 razy większą rozdzielczość).
@Siepa: dziękuję za rzeczową odpowiedź :)
Pisałem o grach, bo ludzie najbardziej na to się nastawiają.
Najbardziej podobały mi się filmy 180/360 stopni, w których obiekty były trójwymiarowe i czułeś jakbyś je miał na wyciągnięcie ręki :)
@xpdevian: #!$%@? ze tak powiem ;) :P

Testuje Rifta od DK1 i dla mnie DK2 jest takim modelem "early access" ktory moglby juz robic za model przed wersja sklepowa. Testowalem, gralem sporo i moglbym pograc w normalne tytuly DK2, lecz od wrzesnia 2014 ilosc dem, prototypow, portow spadla znaczaco, o ile po wyjsciu DK2 powstalo sporo nowych aplikacji to boom byl tylko chwilowy...
Jesli twoj PC jest dobry to sprawdz Alien
s.....p - @xpdevian: #!$%@? ze tak powiem ;) :P

Testuje Rifta od DK1 i dla mnie DK...
Pisałem o grach, bo ludzie najbardziej na to się nastawiają.


@xpdevian: a szkoda ze nie kazdy zdaje sobie sprawe ze dzieki Oculus Rift może mieć własne kino domowe, wielkość wirtualnego "ekranu" robi wrazenie, niestety jak wspominałeś rozdzielczość w wersji DK2 jest zdecydowanie zbyt mała.

Za kilka lat


@macgar: bez przesady, co roku dokonywane są spore ulepszenia, dla przykładu DK2 był 2x lepszy niż DK1. Podobnie jest z najnowszym prototypem w
@Siepa: grajac kilka gierek, rozdzialka nie jest problemen tylko grafika. Wole Dk2 w grach niz GVR. Sa to urzadzenia mobilne wiec mocy na gre jakosci topowej z pc raczej szyvko nie zobaczymy.