Wpis z mikrobloga

Zawsze jak widze #boldupy pc vs konsole to zastanawiam sie, kto ma ochote podczas grania stac i ogladac ilosc drzew w jakiejs lokacji (o #!$%@?, patrz ile drzew na pc a na konsoli malo, na dodatek kolysza sie w 60 fpsach z antyaliasingiem) - gram na pc np w takie shadow of mordor na max detalach czy inkwizycje na wysokich i w 60 fps, ale mam tez ps4 na ktorym gram w gta czy inne bloodborne w 30 i w zyciu by mi do glowy nie przyszlo zeby sie spuszczac nad czyms takim.

Kiedys za mlodosci gralem w tekkena na automatach czy mario na pegazusie i tez bylo zajebiscie, mimo ze fpsow tam bylo moze z 20 i kwadratowa grafika - grunt, ze sprawialo to przyjemnosc.

Dokad zmierzasz, growy swiecie.

#bojowkanormalnosci #nobodykiers
  • 15
@Triplesix: proste - żyjesz w kraju, gdzie PC do gier to jednak luksus. Nie mowiac juz o konsoli, wiesz jak ciezko bedac w gimnazjum namowic rodzicow na zakup konsoli? Komputer to sie jeszcze wcisnie kit, ze do nauki, hehe.
Wiec trzeba samych siebie przekonywac, ze NIE MIEĆ konsoli to lepiej niż mieć i grać na czym się chce.
A wirtualny penis zawsze jest za mały..
@Grzesiek4: no dobrze, ale przykry jest fakt ze coraz wiecej osob nie zna w ogole pojecia grywalnosci, tylko zachwyca sie odwzorowaniem fizyki lisci latajacych po ulicy ktorych podczas normalnej gry nawet nie ma czasu ogladac. Chyba juz jestem za stary zeby to zrozumiec ;)
@Grzesiek4: to tak jakby twierdzić, że w motoryzacji nie ma postępu bo samochody nie jeżdzą coraz szybciej. Doszlismy do etapu w ktorym ludzie maja gdzies kolejne 10 000 polygonow i szczegolnie nie potrzebuja 60 fpsow. Ewentualnie maja na to wywalone.
Czego dowodzi fakt, ze nie ma jakies ekskluziwow na PC ktore by byly sporo lepsze niz tytulu multiplatformowe na PC jesli chodzi o grafike.
coraz mniejsze jednostki jeżdżą coraz szybciej i to jest raczej fakt


@Grzesiek4: jezdza szybciej w sensie predkosc czy raczej moc na litr czy tam na pojemnosc - ale predkosc jaka rozwiajaj wcale sie nie zwieksza, od 30 lat okolice 200 to maksimum dla wiekszosci aut "uzytkowych"
@edgar_k: no bo po co szybsze samochody jak drogi nadal tak samo gówniane? ;) dlatego ludzie nie czują że potrzeba coś lepszego, z czasem będą za wolne, to Ci mogę obiecać.

Pomysl, co by było jakbyśmy się w pewnym momencie zatrzymali z rozwojem?
no bo po co szybsze samochody jak drogi nadal tak samo gówniane? ;)


@Grzesiek4: odwracasz kota ogonem. Po co lepsze drogi, jak samochody tak samo szybko jezdza?

Problem jest prozaiczny - zasady fizyki. Nie da sie zrobic samochodu ktory jezdzi np. 1000km/h i hamuje w sensownym czasie w "bezpieczny" sposob. To samo z komputerami, osiagnelismy (czy osiagamy) szczyt mozliwosci i tyle.
kto ma ochote podczas grania stac i ogladać ilosc drzew w jakiejs lokacji


@Triplesix: Ja :) W prawie każdej grze dokładnie zwiedzam wszystkie lokacje, oglądam każdy krzaczek i kamyczek. Ktoś spędził trochę czasu projektując poziomy, modele, itp i chcę to wszystko obejrzeć. Nie wyobrażam sobie robić inaczej. To straszne marnotrastwo.

Tym bardziej nie rozumiem ludzi, którzy odwalają jakieś speedruny, nie poznając nawet połowy tego, co gra oferuje, a potem narzekają, że
@epi: to juz inna sprawa, w taki sposob to i ja zwiedzam - mimo to nie odpalam jednoczesnie tej samej gry na pc i konsoli zeby porownywac fpsy albo ilosc lisci ;) jak masz cos wspolnego z level designem to czekam na jakis tytul na androida z lego w roli glownej ;)
mimo to nie odpalam jednoczesnie tej samej gry na pc i konsoli zeby porownywac fpsy albo ilosc lisci


@Triplesix: ja w sumie też nie :)

jak masz cos wspolnego z level designem to czekam na jakis tytul na androida z lego w roli glownej


@Triplesix: kiedyś robiłem mapy do quake'a, ale to było dawno ;)
Za to gier na androida z lego chyba jest trochę. Ostatnio grałem w jakieś wyścigi,
tak samo myślałeś 10 lat temu? :d

> po co wsadzać dwa procesory w jeden jak i tak aplikacje korzystają z jednego

itp :D


@Grzesiek4: generalnie zauwaz, ze wracamy powoli do tego co bylo - czyli wszystko w "chmurze" - czyli stary model z lat 70tych kiedy byl jeden serwer i masa terminali. Nie ma juz takiego zapotrzebowania na wzrost mocy. Popatrz na benchmarki - teraz daja rade karty 3-4 letnie,
@edgar_k: był przestój w grafikach w czasach 8800 - 9800 (a właściwie to ogarnięcie nowej technologii i praca nad nieudanym dx10), gdzie ati nie umiało odpowiedzieć, ale w końcu się udało i w pewnym momencie highendowa karta graficzna kosztowała 700 zł ;) teraz już dużo więcej poligonów nie ma, ale zmniejsza się czas klatki i zwiększa rozdzielczość. Po prostu postęp poszedł w inną stronę a ty patrzysz pod innym względem, dlatego