Wpis z mikrobloga

Wprowadzenie Pendolino i oferty EIP było według mnie świetnym krokiem. Dla mnie to naprawdę najwygodniejsze i najszybsze pociągi, które od przyszłego roku powinny jeździć ok. 2.15h na trasie Katowice- Warszawa. Ale nie w tym rzecz. Chodzi mi o ofertę SuperPromo. Jeśli kupuje się bilet z około 3 tygodniowym wyprzedzeniem, to kosztuje on 49 zł (ze zniżką studencką 24 zł). Ja na początku każdego miesiąca wiem, kiedy mniej więcej będę przyjeżdżał i dzięki temu mam tanie bilety (tańsze niż BlaBla i PolskiBus), jadę szybko i w komforcie (czego właśnie o PB i TLK powiedzieć nie można). Na dodatek ma teraz wejść promocja, dzięki czemu wszystkie Pendolino po 19 mają zawsze kosztowować 49 zł- jako że jeżdżę tylko nimi, to nawet nie będę musiał kupować z wyprzedzeniem. Wiem, że dla wielu to mało znaczy, bo nie planują podróży z wyprzedzeniem, dla mnie jednak idealnie to pasuje.
#kolej #pkp #penodolino #whocares #oswiadczenie
Celinka95 - Wprowadzenie Pendolino i oferty EIP było według mnie świetnym krokiem. Dl...

źródło: comment_o16oxpzo4xi9Rb1dIWpXpWNZXiOrOVpC.jpg

Pobierz
  • 15
@Celinka95: tylko takie ceny biletów jak 50zł to powinny być standardem na całej trasie, jeśli kolej (PKP Intercity) chce zatrzymać odpływ pasażerów, bo kupowanie biletów z wyprzedzeniem z zaplanowaniem podrózy co do godziny dla wielu jest niemożliwe.
@Celinka95: spójrzmy na napełnienie pociągów Pendolino. Intercity się utrzyma, bo i tak ciągnie kasę od państwa, bez względu na wyniki finansowe i ilość przewiezionych podróżnych. Gdyby doszło do uwolnienia rynku kolejowego w Polsce na trasach ekspresowych to by IC padło szybko.
Celem IC powinno być przewiezienie jak największej liczby podróżnych w jak najkrótszym czasie, a nie tworzeniem pseudoprestiżu za wygórowane pieniądze. Cene 50zł podałem jako przykład, ale uważam, że cena biletu
@Celinka95: ja podróżując między Wrocławiem a Warszawą wolę wybrać Ryanaira z Modlina niż EIP. Dlaczego? Czas podróży trochę krótszy (uwzględniając dojazd do Modlina), cena dużo bardziej korzystna (najczęściej) i wolę siedzieć czekając na samolot w terminalu niż kisić się w pociągu.
@Celinka95: będzie ciekawie jeśli Ryanair zdecyduje przenieść krajowe połączenia na Okęcie (nie wykluczają tego) i rozszerzyć siatkę krajową (i tym już mówili). Obawiam się, że taka kombinacja mocno dowali nie tylko LOTowi, ale również PKP IC.