Wpis z mikrobloga

jakiś Dialogowiec wkręcił mojemu dziadkowi umowe na 2 lata. Wysłali mu pismo potwierdzające aktywację usługi dnia 14.02 , a w paragrafie 5 napisane jest, że w 10dni bez podania przyczyny można odstąpić od umowy. No to zadzwoniłem do nich i pytam czy wystarczy oświadczenie na piśmie, a gość mi, że i tak już się nie da, bo dziadek przez telefon zgodził się, żeby aktywować od razu i wtedy nie ma żadnego okresu możliwego do dezaktywacji. I że tak stanowi polskie prawo... wtf? #ktokolwiekwie #prawo #gorzkiezale
  • 16
@K_R_S: Twój dziadek telefonicznie zgadzał się na nową umowę? I czego dotyczyła ta umowa? Spytaj się jego czy wyrażał zgodę na natychmiastowe świadczenie usług. Edit, a jeszcze jedno, czy Twoj dziadek wcześniej był abonentem Dialogu?
@przem1771: Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:

1) świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem ter-minu, o którym mowa w art. 7 ust. 1;
@SynGromu: @Busios: @przem1771: obawiam sie (bo właśnie to wygooglałem) , że dziadek nie podpisywał nowej umowy, a jedynie wprowadził aneks do już istniejącej i niby dlatego 10dni mu nie przysługuje. Ale czy aneksu nie trzeba podpisać?
@K_R_S: Jak już pisałem wcześniej, jeżeli klient zgodził się na natychmiastowe świadczenie usług, nic nie musi podpisywać, przysyłają mu tylko pismo potwierdzające
@stekelenburg2: @Busios: A co powiecie na to? Babcia mówi, że gość w infolinii mówił, że to był tylko aneks.

Zgodnie z art. 56 ust. 6 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo

telekomunikacyjne

Dostawca usług może umożliwić abonentowi zmianę warunków umowy, o

których mowa w ust. 3 pkt 2, 4-7 i 9 za pomocą środków

porozumiewania się na odległość, w szczególności telefonicznie. W

takim przypadku dostawca usług obowiązany jest