Wpis z mikrobloga

Jest już AI w oparciu o FSM. Teraz czas wymyślić jak się mają zachowywać przeciwnicy. Jako pierwszy: "Eye". Jakieś koncepcje? Obecnie poruszają się co jakiś czas w losowym kierunku, nie dodałem jeszcze atakowania (strzelania).

Dodałem screenshake, dźwięki, trafienie (wie ktoś czy mogę tintować teksturę na biało bez osobnego shadera?) i HP przeciwników, aby móc się zemścić na tych poczwarach w ramach relaksu ( ͡º ͜ʖ͡º)

#lukzdev #gamedev #gif #tworczoscwlasna

--------
Robimy grę gatunku Top Down Shooter / Rogue like like na mobile (może również PC)! Relacjonujemy postęp prac pod tagiem #lukzdev. Pierwszy wpis znajduje się tutaj.
jasiek13 - Jest już AI w oparciu o FSM. Teraz czas wymyślić jak się mają zachowywać p...
  • 17
@jasiek13: naaajjjs ;) Myślę, że fajnie jakbyś został przy tym posuwistym ruchu przeciwników. Może e jakbyś zakodował jakiś rush przeciwników, to by to fajnie wyglądało. Np. 3 na raz próbuje na Ciebie wlecieć
@jasiek13: moze niech strzelaja z tego oka laserem, takim ciaglym od siebie az do postaci przez kilka sekund i ten laser podazalby za postacia ale wolniej. W ten sposob jak szybko bys biegl to laser moglby Cie gonic po podlodze zostawiajac fajny dym, a jak stoisz za dlugo w miejscu to obrywasz :p
@Grzmihui: hmmm, raczej pójdę w koncepcję trzymania na dystans bo to będzie prawdopodobnie przeciwnik do pierwszej mapy (progresywny poziom trudności), no i jest koncepcja żeby strzelał. Ale rush to dobry pomysł na przeciwników z zębami lub jakiś innych (płonących /energetycznych?), którzy ranią gracza w bezpośrednim starciu,
@msgreen: laser jest fajny :D ale zostawiłbym to na kolejne poziomy, przyszedł mi teraz do głowy pomysł na przeciwników strzelających laserami w taki sposób, że jeśli jeden przeciwnik widzi gracza, a inny nie, ale widzi tamtego przeciwnika to strzela laserem do tego przeciwnika, a tamten przeciwnik strzela do Ciebie ze zdwojoną siłą :)
@sathra: miałem robić Behavior Trees, ale każdy przeciwnik musiałby trzymać swoją kopię całego drzewa, a że jednym z targetów ma być mobile to zdecydowałem się na FSM żeby było wydajniej. Może później coś mnie trafi i przeniosę na BT :P Co do zachowań sterujących to będę się z nimi bawił w najbliższym czasie.
@jasiek13: myślę, że tamte potworki by pasowały do klimatu. Jest trochę kosmicznych, trochę bliskofuturystycznych. jedne działają w grupach i są słabe, inne pojawiają się rzadko, ale #!$%@?ą ostro. Jedne się rzucą, inne będą się kryć i walić z dystansu. Latają, biegają, skaczą, wkopują się w glebę... Można się inspirować.