Wpis z mikrobloga

Mirki, 2 tygodnie temu warzyłem piwo na drożdżach T-58 (świąteczne na przyszłe święta). Niestety przez moją chorobę je zaniedbałem i temperatura fermentacji skoczyła mi do zawrotnych 27 stopni.

Z fermentora daje według mnie rozpuszczalnikiem. Przynajmniej tak mi się wydaje, bo nie mam dużego doświadczenia z piwami domowymi. Już to piwo w sumie spisałem na straty, ale jeszcze sobie stoi (już 2 tydzień fermentuje).

Jak myślicie? Kanał, czy dać mu jeszcze szansę, poczekać tydzień i zabutelkować?

#piwowarstwo
  • 15
@spunky: Jak już się przy nim narobiłeś to ja bym zabutelkował. Najwyżej porozdajesz ludziom, którzy i tak pewnie nie zwrócą na to uwagi, albo pójdzie na jakiejś imprezie :P
@spunky: po 2 tygodniach, to nie dziwie się, że śmierdzi. Nie wiem jaka była gęstość nastawu, podejrzewam, że skoro świąteczne i T58 to poniżej 18 nie zszedles. Daj mu jeszcze tydzien-dwa w wiadrze, potem przelej na cichą na 2-3 tygodnie i daj mu odpocząć w zimnie. Po 9-10 mies. W butelkach zapach estrowy się trochę uspokoi, powinno być pijalne :)
Następnym razem, jak takie temp. Wykrecasz w zimie, to uwarz sobie
@Ciap: zapomniałem otworzyć okna na noc. Jak się obudziłem rano, to już takie kwiatki zastałem i w sumie sam nie dowierzałem, że tam taka temperatura powstała. W pokoju mogło być max 21-22 stopnie.

Od tej pory fermentuję w piwnicy. Mało miejsca i masa kurzu, ale temperatura otoczenia dużo niższa.
@pilot1123: no mi to śmierdzi rozpuszczalnikiem :) Może rzeczywiście to minie za powiedzmy 2 tygodnie, albo to inny zapach, a mi się kojarzy z rozpuszczalnikiem... Cholera wie też, jaka temperatura była w nocy. Może ruszyło wcześniej i temperatura była jeszcze wyższa, a jak ja patrzyłem to już było po wszystkim.
@pilot1123: na opakowaniu pisze max 25*. Nie wiem też, czy nie przesadziłem, bo dałem 2 paczki, w związku z tym, że ekstrakt dość wysoki.