Wpis z mikrobloga

Dobra koledzy i koleżanki, ruszam z tagiem #sheepopracuje.

Będę tutaj na bieżąco wrzucał dzienne relacje z mojej pracy (pracuję jako inżynier budownictwa mostowego, praca w biurze), którą zacząłem wczoraj, 23.02.2015. Dodatkowo, co jakiś czas pojawią się tutaj informacje z poszukiwania pracy na Bliskim Wschodzie, na który bardzo zależy mi wyjechać ze względu na możliwości zdobycia doświadczenia zawodowego, którego w Polsce niestety nie da się łatwo zdobyć dla młodych ludzi po moim kierunku.

"Na Bliskim Wschodzie inna bajka..." - słowa mojego znajomego, któremu po budownictwie udało się wyjechać do Kataru. Jego słowa mówią same za siebie.

Na Bliskim Wschodzie ludzie po budownictwie przede wszystkim wykonują obliczenia statyczno-wytrzymałościowe konstrukcji. Do rysowania są zatrudniani tzw. "draftsmen's", którzy są tylko od rysowania. W Polsce jak jest? ...
Zupełnie na opak. Nasze doświadczenie zdobywa się latami, począwszy od rysowania przez dobre kilka lat (nie wliczam w to studiów, podczas których miałem ochotę rzygnąć dalej niż widzę wszystkimi rysunkami - było ich po prostu dużo), skończywszy na czym? Prawdopodobnie w dalszym ciągu na rysowaniu, chyba że ktoś ma szczęście to załapie się na projekt jako statyk. Wszystkie powyższe informacje wyczytałem w internecie, który śledzę z nadzieją znalezienia zatrudnienia na Bliskim Wschodzie.

Teraz opowiem Wam pokrótce, na jakim jestem etapie w szukaniu pracy za granicą. Wysłałem mnóstwo CV, i w dalszym ciągu wysyłam. Odpowiedziały dwie firmy - jedna z Kataru (budownictwo kubaturowe, zrezygnowałem ze względu na bardzo słabe warunki płacowe w porównaniu do wkładu pracy, którą musiałbym wykonać), oraz jedna firma z Kuwejtu (budownictwo mostowe, jednak chcieli tylko moje CV - jakieś 3 tygodnie temu, póki bez odzewu). Może kiedyś szczęście mi dopisze.