Wpis z mikrobloga

@kvvach: Przyznam też średnio ogarniam CK2, ale lubię grać, choć daleko mi do niektórych tzw. lets plejerów, których widywałem na YT.
Ogólnie z tego co ja ogarnąłem to najlepiej posiadać masę miast. Bo one dają sporo dochodu z podatków - tylko przyznam takie rozbudowywanie poszczególnych prowincji trochę zajmuje (bo budowa miasta trochę kosztuje).
Na tym co pokazujesz (Kraków) masz miasto, kościół i zamek. Z kościołem jest specyficzna rzecz - otóż biskup będzie ci płacił podatek tylko wtedy jeśli będzie cię lubił bardziej od papieża. Bo inaczej ta kasa trafia do tego kolesia w Rzymie ;-)
No i też ważna jest rozbudowa tych rzeczy - miast itp.
Poza tym hmm...chyba wysłałeś swojego Stewarda, by kolekcjonował podatki? Choć wiem, że to dość losowo potem zależy (choć im większą ma umiejętność stewardship tym lepiej) czy uda mu się zebrać.
Też na pewno wynajdowanie odpowiednich technologii pomaga zwiększyć niektóre zyski
  • Odpowiedz
@InformacjaNieprawdziwaCCCLVIII: Ja ogólnie uważam, że ten feudalny najlepiej ustawić na niskim poziomie (zresztą chyba zawsze na początku to jest ustawione na "zero") A takie podatki na miasto to można dokręcać moim zdaniem, bo co by nie mówić taki burmistrz to wielkim buntem ci nie zagrozi - ale ci wszelcy Duke'owie (sorry nie ogarniam polskich tłumaczeń tytułów) to już tak...
  • Odpowiedz
@Gadzinski: Ale akurat podatki możesz częściej zmieniać. Pewnie po jakimś czasie to się znowu "uaktywni". Jedynie prawa sukcesji oraz autorytet korony może być zmieniany raz w ciągu życia danego władcy.
  • Odpowiedz
@Gadzinski: Wiesz możesz spróbować zrobić mu "wypadek", ale musiałbyś wynaleźć chętnych do spisku (niektórych kasą można przekonać). Też dużo zależy od tego, jaki ty masz stopień intrygi. I ogólnie ważne by tzw. plot power był powyżej 100% - wtedy masz pewność, że odpowiednie wydarzenie wystąpi (ale mogą być nieudane "wypadki", że np. koleś przeżyje - ja raz próbowałem syna zamordować, ale dopiero za 9 razem się udało...). Kiedyś był przycisk
  • Odpowiedz