Wpis z mikrobloga

#historiajednejfotografii a konkretnie "historiajednejmapy"

Projekt budowy 4695 km dróg samochodowych "typu autostradowego" z roku 1939. Jest to oczywiście jedynie wizjia a szacowany czas realizacji liczono w dziesiątkach lat.

Drogi samochodowe pierwszej kolejności:
- Warszawa–Łódź – 100 km
- Warszawa–Poznań, granica państwa (Berlin) – 350 km
- Okrężna naokoło Warszawy – 130 km
- Okrężna naokoło Poznania – 80 km
- Gdynia–Bydgoszcz–Łódź–Katowice – 500 km
- Okrężna naokoło Łodzi – 90 km
- Bytów–Granica obszaru w m. Gdańska – 50 km
- Katowice–Kraków–Lwów – 375 km
- Warszawa–Lublin–Lwów–Śniatyń, granica państwa (Bukareszt) – 550 km
- Puławy–Sandomierz–Przemyśl – 175 km
Razem – 2400 km

Drogi samochodowe drugiej kolejności:
- Piotrków Trybunalski–Kielce–Sandomierz – 180 km
- Warszawa–Kielce–Kraków – 180 km
- Łódź–Kalisz, granica państwa (Wrocław) – 130 km
- Warszawa–Grodno–Wilno–granica państwa (Dźwińsk) – 575 km
- Grodno–Nowogródek – granica państwa (Mińsk-Moskwa) – 190 km
- Bydgoszcz–Poznań–Częstochowa – 350 km
- Katowice–Cieszyn – (Brno) – 60 km
- Ostrołęka–granica państwa (Królewiec) – 50 km
- Grodno–granica państwa– (Kowno) – 40 km
- Grodno–Brześć–Krasnystaw – 300 km
- Warszawa–Brześć – 170 km
Razem – 2295 km

źródło: Drogowiec nr 9, rok 1939
#historia #motoryzacja #polska #drogi #oldtimery #ciekawostkihistoryczne #ciekawostki
Oldtimery_com - #historiajednejfotografii a konkretnie "historiajednejmapy"

Projek...

źródło: comment_cDCAXRzD9u2TM1mgcPUVIZrVoeFwtsl9.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz